velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۷۹۱
پ
کد خبر: ۱۵۲۰
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - 02 August 2015
با حضور دکتر ولایتی به عنوان میهمان ویژه:

دومین کنفرانس بین المللی از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن تبریز و پیروزی انقلاب

همایش بین المللی مشروطیت ۱۴ مرداد ماه همزمان با سالروز امضای فرمان مشروطیت در سال ۱۲۸۵ ه.ش، در شهر تبریز با حضور اساتید، نخبگان، دانشجویان و شخصیت های فرهنگی - سیاسی و حضور دکتر ولایتی به عنوان میهمان ویژه در دانشگاه هنر اسلامی برگزار می شود.
توکل فرهادی در آستانه برگزاری دومین همایش بین المللی مشروطیت، گفت: همانطور که می دانید قیام مشروطیت موضوعی نبود که بصورت نقطه ای پدید آمده باشد، بلکه با نگاهی گذرا به بستر وتاریخچه شکل گیری قیام مشروطیت، نقش علمای آن دوره برجسته می شود که از حکم آیت الله میرزای شیرازی و قضایای قبل از آن شروع شده و در نهایت با لبیک گویی سرداران به نام آذربایجان و علمای سربدار آن، اوج می گیرد.

وی ادامه داد: این قیام در واقع نمادی از بهترین و قابل ملموس ترین نقش مردم و علمای آذربایجان در تاریخ ایران اسلامی است که با لبیک گفتن ملت ایران با نقش برجسته مردم آذربایجان به ندای مرجعیت و دفاع از هویت دینی جامعه اسلامی محقق شد. هرچند تداوم این قیام با دخالت های پنهان و آشکار بریتانیا منحرف شد.
مسئول کمیته راهبردی همایش بین المللی مشروطیت در ادامه سخنان خود خبر داد: همایش بین المللی مشروطیت در ۱۴ مرداد ماه همزمان با سالروز امضای فرمان مشروطیت در سال ۱۲۸۵ ه.ش، در شهر تبریز با حضور شخصیت های بین المللی و کشورهای مسلمان ، اساتید، نخبگان، دانشجویان و شخصیت های فرهنگی سیاسی در دانشگاه هنر اسلامی برگزار می شود و دکتر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری به  عنوان میهمان ویژه این برنامه، در همایش شرکت خواهند داشت.
و ی افزود:امیدواریم انشاالله بتوانیم در راستای تبیین هویت واقعی قیام مشروطیت و یاد و نام مراجع، علما و سرداران آن که سکان دار اصلی حرکت های مردمی بوده و هستند، نقشه راهی را در جهت تقویت پایه های بنیادین پیروی از خط ولایت و روحانیت و مراقبت از کینه ها و دشمنی های بیگانگان و استکبار جهانی فراروی آحاد ملت ایران قرار دهیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها