velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۰۱۹
پ
کد خبر: ۱۲۶۱
تاریخ انتشار: دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - 24 November 2014
ولایتی در گفتگوی اختصاصی با مهر:

اندیشه تکفیری ارتباطی با اسلام ندارد

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: اندیشه‌ها و اقدامات گروه‌های تکفیری و افراطی ارتباطی با اسلام ندارد.

به گزارش مهر، دکتر علی اکبر ولایتی پیش از ظهر دوشنبه در کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی در گفتگو با خبرنگاران به ابعاد گسترده جنایات تکفیری‌ها در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: اقدامات گروه‌های تکفیری و افراطی چهره اسلام را در دنیا مشوش کرده است.

وی گفت: اندیشه تکفیری‌ها و افراطی‌ها ریشه در خارج از جهان اسلام دارد و توطئه‌ای است که از سوی بیگانگان برای تفرقه بین مسلمانان و کشورهای اسلامی برنامه‌ریزی شده است.

ولایتی تفرقه افکنی بین مسلمانان را هدف اصلی گروه‌های تکفیری ذکر کرد و افزود: بیگانگان به دنبال این جریان در پی زشت نشان دادن چهره اسلام هستند و این کار را از طریق انتشار تصاویر وحشی‌گری گروه‌های تکفیری که در طول تاریخ بی‌سابقه است دنبال می‌کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش به حضور علمای جهان اسلام به ویژه علمای اهل سنت در کنگره جریان‌های تکفیری اشاره کرد و افزود: خوشبختانه علمای جهان اسلام که در این کنگره شرکت کرده‌اند اقدامات تکفیری‌ها و افراطی‌ها را خارج از مبانی اسلامی و مضر برای مسلمانان می‌دانند و معتقد هستند همه مسلمانان باید به وحدت برسند تا این مشکل ریشه‌کن شود.

به اعتقاد مشاور مقام معظم رهبری، کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی نقش مهمی در تنویر افکار عمومی مسلمانان بیدار دارد.

ولایتی تاکید کرد: غیر مسلمانان بدانند بر اساس دیدگاه علمای برجسته جهان اسلام اقدامات گروه‌های تکفیری و افراطی ارتباطی با اسلام ندارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: