velayati.ir

تعداد بازدید: ۴۳۴۵
پ
کد خبر: ۶۱۵
تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - 18 August 2013
ولایتی، رئیس انجمن حمایت از پیوند اعضا و بنیانگذار جشن نفس؛

تشریح آخرین دستاوردها در پیوند اعضا

رئيس جمعيت حمايت از پيوند اعضاي ايران و رئيس بيمارستان مسيح دانشوري به اعلام آخرين دستاوردهاي پزشكان ايراني در حوزه پيوند عضو پرداخت.

دكتر علي‌اكبر ولايتي در مراسم بزرگداشت پيوند اعضا (جشن نفس) كه براي دهمين بار در سالن ميلاد نمايشگاه بين‌المللي تهران برگزار شد، با بيان اينكه پيشرفت‌هاي علم و فناوري پزشكي در كشور قابل توجه است، عنوان كرد: پيوند عضو، قله پيشرفت‌هاي پزشكي است و ما توانسته‌ايم به اين مهم دست‌ يابيم.

وي ادامه داد: به عنوان مثال يكي از كشورهاي صاحب نام منطقه، اقدام به پيوند ريه كرده است و به علت اينكه تاكنون 9 پيوند ريه غيرموفق انجام داده بود، از بيمارستان مسيح دانشوري درخواست كرد تا به آنجا سفر كرده و راه و رسم صحيح پيوند را به آنها بياموزد.

ولايتي با بيان اينكه ميزان موفقيت و درصد عوارض ناشي از پيوند در ايران به استانداردهاي جهاني نزديك شده است، از تلاش تيم پيوند اعضا در بيمارستان مسيح دانشوري قدرداني كرد و گفت: گاهي يك پيوند عضو حدود 12 ساعت به طول مي‌انجامد، اما با تمام سختي‌هايي كه دارد، با موفقيت انجام مي‌شود.

رئيس بيمارستان مسيح دانشوري ضمن اعلام اينكه از سال 83 تاكنون 860 مورد مرگ مغزي در بيمارستان مسيح دانشوري اهداي عضو كرده‌اند، اظهار كرد: از اين ميان مجموعا 2400 عضو پيوندي به مراكز پيوند اعضا در سراسر كشور ارسال شده است.

وي ادامه داد: از سال 79 تاكنون نيز 71 پيوند ريه در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي انجام شده است. از اين تعداد 28 پيوند مربوط به يك ريه و 48 پيوند براي دو ريه انجام شده است و در حال حاضر تعداد يك تا سه مورد پيوند ريه در ماه در اين مركز انجام مي‌شود.

رئيس جمعيت حمايت از پيوند اعضاي ايران به اعلام آمارهايي در خصوص پيوند قلب نيز پرداخت و گفت: پيوند قلب از سال 85 انجام مي‌شود و تاكنون 121 مورد پيوند قلب و دو مورد پيوند قلب و كليه همزمان توسط اين مجموعه انجام شده است.

ولايتي همچنين از آغاز انجام پيوند نسوج در كشور خبر داد و گفت: عمل پيوند نسوج اخيرا آغاز شده است و تابحال به توفيقات خوبي در اين خصوص دست يافته‌ايم. قرنيه چشم، تاندون، پوست، دريچه قلب و استخوان از جمله نسوج پيوندي هستند.

وي در ادامه با بيان اينكه دستاورد بزرگ ديگر در اين حوزه، رشد ايثارگري و جلوه ايثارگري ايراني و اسلامي در كشور است، عنوان كرد: تاكنون حتي براي يك مورد هم پيش‌ نيامده است كه براي انجام پيوند از شخصي كه دريافت عضو كرده است، پولي درخواست شود. البته گاهي داروهاي پس از انجام پيوند ماهيانه به حدود 10 ميليون تومان مي‌رسد.

رئيس بيمارستان مسيح دانشوري با بيان اينكه هزينه انجام پيوند ريه در خارج از كشور حدود 300 هزار دلار است، اظهار كرد: اما هزينه‌هاي انجام پيوند در ايران توسط دولت و خيرين تامين مي‌شود.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
یکی از سفیران اهدای عضو مسیح دانشوری
Iran, Islamic Republic of
01 ارديبهشت 1393 - 18:14
دوستشون دارم
بسیار مهربانند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها