velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۹۸۹
پ
کد خبر: ۲۲۶۵
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - 18 January 2018
دکتر ولایتی در دیدار با رئیس پارلمان لبنان:

رئیس پارلمان لبنان نقش مهمی در پایه‌گذاری مقاومت در این کشور داشت

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: نقش رئیس پارلمان لبنان در مقابله با رژیم صهیونیستی و دفاع از فلسطین آشکار است.

دکتر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌المللی در دیدار با نبیه بری، ‌رئیس پارلمان لبنان گفت: نبیه بری لبنان نقش مهمی در پایه‌گذاری مقاومت در این کشور داشتند. پیش از انقلاب اسلامی در ایران آیت‌الله موسی صدر جبهه محرومین را پایه‌گذاری کردند و نبیه بری و همکارانشان در جنبش امل نقش مهمی در مقابله با اسرائیل داشتند. نقش بری در مقابله با اسرائیل و دفاع از فلسطین آشکار است.

دکتر ولایتی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران جنبش حزب‌الله تاسیس شد و بعد از تاسیس کار مهمی که امل و حزب‌الله انجام دادند این بود که در درجه نخست شیعیان متحد شدند و با همکاری هوشمندانه با برادران اهل تسنن و بزرگان سایر گروه‌ها مقاومت لبنان شکل گرفت و کارهای سیاسی دنبال شد و با این همکاری لبنان یکی از افتخارات کشورهای اسلامی و منطقه شده است و اکنون نقش مقاومت در منطقه بسیار برجسته است.

دکتر ولایتی افزود: ما و آقای بری به عنوان دو برادر و یک دوستی پرسابقه‌ به قدمت انقلاب نگاه می‌کنیم و امروز خوشحالیم که این دوست قدیمی که نقش مهمی در مقاومت لبنان داشت به ایران آمده است.

در ادامه این دیدار، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان گفت: می‌خواهم پیش از صحبت‌هایم به بخش آخر صحبت‌های جناب ولایتی اشاره کنم و بگویم که ایشان چه مقدار در شکل‌گیری جنبش امل نقش داشتند.

وی افزود: در آغاز از شما سپاسگزاری می‌کنم که این فرصت را دادید تا از دانشگاه آزاد اسلامی دیدار کنم. ما مفتخریم که اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک مرکز علمی قابل افتخار و برجسته حضور داریم. ما روز گذشته از مقام معظم رهبری شنیدیم که چگونه باید در برابر امپریالیسم آمریکا به مقاومت دست بزنیم و این کار علاوه بر اقدامات سخت‌افزاری و نظامی باید از بعد علمی نیز دنبال شود.

وی با سپاسگزاری از سخنان دکتر ولایتی درباره رشد و نمو مقاومت لبنان گفت: من به همه می‌گویم که جمهوری اسلامی ایران بود که پایه و مبنا و قلب تپنده مقاومت بود و رهبری جنبش امل با امام موسی صدر بود که تابعیت ایرانی داشت. او می‌گفت با اسرائیل با چنگ و دندان و با هر ابزاری که در اختیار داریم باید بجنگیم. مسئول تشکیلاتی ما هم شهید چمران بود. نخستین عملیاتی که مقاومت انجام داد در سال 1974 بود. ما در آن زمان این‌گونه نگاه می‌کردیم که اسرائیل مطامعی در لبنان دارد و نباید اجازه دهیم آنها ما را از سرزمین‌مان بیرون کنند.

رئیس پارلمان لبنان در ادامه تصریح کرد: شخص دکتر ولایتی جایگاه و نقش مهمی در مقاومت دارد که البته به دلیل خضوع‌شان در مطالب‌شان بیان نکردند. وقتی که حزب‌الله در کنار جنبش امل شکل گرفت یک اختلافاتی بروز کرد و عوامل خارجی هم دست به مداخله زدند ولی دکتر ولایتی به عنوان وزیر امورخارجه وقت ایران نقش بسیار مهمی در این موضوع داشتند و من فراموش نمی‌کنم جلسه‌ای که با ایشان داشتیم سه شبانه‌روز طول کشید تا اینکه ما تحت رهنمودهای ایشان به آشتی با حزب‌الله دست یافتیم. از آن زمان تاکنون و برای همیشه ما و سیدحسن نصرالله و حزب‌الله لبنان همچون یک روح در دو پیکر هستیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از مبانی و شالوده‌های این حرکت بود و این روند همچنان ادامه دارد. ما امروز بیش از هر زمان دیگری به شدت نیازمند وحدت و یکپارچگی هستیم. هم در لبنان و هم در ایران و هم در جهان عرب و اسلام به شدت نیاز به همبستگی احساس می‌شود چرا که توطئه زیاد است و ما هم‌اکنون با یک سیاستمدار جدیدی مواجه هستیم که در رأس دولتآمریکاست. این شخص نیز که مواضع ثابتی ندارد و آدم مذبذبی است. او واقعا دیوانه است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: