velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۹۷۱
پ
کد خبر: ۱۰۳۰
تاریخ انتشار: جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - 06 June 2014
در همایش امام خمینی و بیداری اسلامی

ولایتی: ایران در حوزه موشکی حرف اول را در منطقه می‌زند

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: ایران در حوزه فناوری صلح آمیز هسته‌ای،‌ موشکی و سلول‌های بنیادی حرف اول را در منطقه می‌زند.

به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی، دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی عصر روز سه شنبه در همایش "امام خمینی و بیداری اسلامی" که با حضور میهمانان خارجی در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن خیرمقدم به میهمانان خارجی و تبیین وضعیت بیداری اسلامی در منطقه پرداخت و گفت: پس از تحولات در شمال آفریقا، ما جلسات متعددی در ایران در رابطه با بیداری اسلامی و تبادل نظر و شنیدن دیدگاه‌های مختلف برگزار کردیم و دبیرخانه بیداری اسلامی نیز در مجمع عمومی به تصویب فرهیختگان و بزرگان جهان اسلام رسید و انشاءالله این دیدارها و جلسات ادامه خواهد یافت.

وی، تاریخچه بیداری اسلامی را به قدمت تاریخ استعمار عنوان کرد و افزود:‌کسانی که در کشورهای اسلامی به عنوان علما و بزرگان شناخته می‌شدند، وقتی ظلم بیگانگان را دیدند برای آگاهی، اقدامات و کارهایی را انجام دادند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه جهان اسلام در مقابل استعمار استعمارگران و بیگانگان ساکت ننشسته و در جهت فراگیرشدن نهضت بیداری اسلامی تلاش کرده است، خاطرنشان کرد: زمانی نبوده که یک یا چند نقطه جهان فارغ از بیگانگان باشد.

ولایتی همچنین به جامعیت امام خمینی(ره) اشاره کرد و با بیان اینکه ایشان در دعوت مردم به اسلام، انقلاب و بیداری اسلامی از جامعیت بالایی برخوردار بودند، ادامه داد: علما و بزرگان دیگر این جامعیت را نداشتند و امام خمینی(ره) فعالیت خود را علیه حکومت محمدرضا پهلوی از سال 1340 هجری شمسی با صدور بیانیه‌ای در واکنش به انجمن‌های ایالتی و ولایتی آغاز کرد و واکنش ایشان باعث شد تا قانون انجمن‌های ایالتی و ولایتی متوقف شود.

وی با بیان اینکه مردم به دعوت امام در 15 خرداد لبیک گفتند، اظهار داشت: ایشان مقابل ظلم ایستادند و مردم هم به دعوت امام در 15 خرداد لبیک گفتند و قیام کردند تا اینکه امام تبعید شد.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) حکومت اسلامی را درس دادند و به صورت کتاب هم درآمد و در ایران منتشر شد از این رو ایشان پایه‌های فکری حکومت اسلامی را در مملکت بنا نهادند.

ولایتی با بیان اینکه اساس حکومت امام، ولایت فقیه در کشور شد، به جمله‌ای معروف از بنیانگذار انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ایشان فرموده بودند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: به صورت نیم‌بند نمی‌شود سرنوشت مسلمانان را نجات داد. ضمن آنکه مسلمان‌ها هم باید براساس احکام اسلامی حکومت خود را بنا کنند و از نحوه حکومت بیگانگان تقلید نکنند چرا که در این صورت آنها بر حکومت کشورهای دیگر تسلط پیدا می‌کنند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: در آستانه انقلاب اسلامی خیرخواهان بی‌توجه به امام توصیه می‌کردند تا شاه بماند اما امام زیر بار نرفتند و گفتند شاه باید برود.

ولایتی به موفقیت 35 ساله ایران در عرصه‌های گوناگون پرداخت و افزود: ما بیش از 35 سال در برابر تحریم‌ها ایستاده‌ایم و هیچ زمانی نبوده که ایران تحریم اقتصادی نباشد اما با این حال ما رشد کرده‌ایم و توانسته‌ایم در این 30 سال، مسیری را طی کنیم که غربی‌ها ظرف 300 سال طی کردند از این رو، در حوزه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، موشکی و سلول‌های بنیادین، ایران در منطقه حرف اول را می‌زند و در حوزه سیاسی بیشترین نفوذ را در منطقه دارد.

وی تاکید کرد: کسانی به دنبال التقاط در حکومت بودند اما حکومت با التقاطی‌گری مقابله کرده و به دنبال اسلام خالص بوده و هست و در راس آن هم ولی فقیه حرف آخر را می‌زند.

ایران قدرت اول منطقه است

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: هیچ کشور اسلامی را پیدا نمی‌کنید که اینگونه روی پای خود ایستاده باشد و آنچه در ایران مشاهده می‌کنید از درون جوشیده است و این مدیون امام خمینی(ره) است و خلف صالح او یعنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب ایستاده و کشور را سرپا نگه داشته است به طوری که ایران قدرت اول منطقه است و هیچ کشوری را پیدا نمی‌کنید که اقتدار ایران را داشته باشد و این کشورها هم نمی‌توانند براساس آرای مردم خود تصمیم بگیرند ضمن اینکه در کشورهای غربی هم که بعضی از آنها به اتحادیه اروپا پیوسته‌اند و بدون اجازه بزرگترهای خود امکان حرکت سیاسی مستقل ندارند اما ایران به عنوان کشوری مستقل و مقتدر در بین کشورهای اسلامی شناخته می‌شود.

ولایتی همچنین در خصوص آثار بیداری اسلامی نیز افزود: ما امروز آثار بیداری اسلامی را در تمام جهان اسلام می‌بینیم. زمانی که بنده وزیر امور خارجه بودم به کشورهای اسلامی سفر می‌کردم و افراد عادی خطاب به من می‌گفتند، تو وزیر خارجه ایران نیستی بلکه وزیر خارجه اسلام و وزیر خارجه ما هم هستی.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) در جهان اسلام به عنوان رهبر اسلامی شناخته شده‌اند و همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی، به وجود امام افتخار می‌کنند چرا که ایشان همه مسلمانان را بیدار کردند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه امام به نصرت الهی اعتقاد کامل داشت و از اخلاص نیز برخوردار بود، اظهار داشت: دغدغه اصلی ایشان سرنوشت امت اسلامی و دعوت به وحدت و پرهیز از تفرقه بین مسلمانان بود و هیچ لحظه‌ هم به حسن نیت استعمارگران اعتقادی نداشتند و در قبال آنچه از سوی آنان صورت می‌گرفت، می‌گفتند کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است. اما توکل به خدا می‌کردند و مایوس هم نمی‌شدند و با اخلاص با مردم سخن می‌گفتند.

ولایتی در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از شرکت کنندگان در همایش امام خمینی(ره) و بیداری اسلامی درباره اینکه ایران تاکنون در قبال وحدت بین کشورهای عربی چه اقداماتی را انجام داده است، گفت: آنچه ما می‌توانستیم در جهت روشنگری بین سایر ملل‌ها به خصوص کشورهای عربی انجام دهیم، انجام دادیم و کوتاهی نکردیم. البته بعضی از کشورهای عربی معتقدند اگر با ایران کوتاه بیایند و با او به وحدت کلمه برسید، در داخل کشور خود دچار مشکل می‌شوند. از این رو علیه ایران جوسازی منفی می‌کنند و البته ممکن است عمل برخی مسئولان در سایر کشورها متناسب با منافع ملت‌ آنها نباشد چرا که بعضی از این کشورها بر سرنوشت خود حاکم نیستند و رای مردم را ندارند. اگر رای مردم اعمال شود، شاید به کس دیگر رای دهند با این حال ما در جهت خنثی کردن تبلیغاتی که علیه ایران صورت می‌گیرد هم تلاش می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به من توصیه کرده بودند و در حال حاضر نیز رهبر معظم انقلاب نیز نظرشان همین است که ما با کشورهای اسلامی و عربی روابط برادرانه‌ای داشته باشیم ضمن اینکه قصد دخالت در هیچ کشوری را نداریم و برایمان تبلیغ اسلام و وحدت بین مسلمانان مهم است و بنا نداریم برای کشوری تعیین تکلیف کنیم. البته بیگانگان بیکار ننشستند و در جهت تفرقه تلاش می‌کنند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی همچنین در خصوص جایگاه زنان در انقلاب اسلامی افزود: کاری که در ایران نسبت به خانم‌ها انجام شده کار عظیمی است و هیچ منعی و تفاوتی در رای‌دادن و رای گرفتن ندارند و خانم‌ها هم می‌توانند نماینده مجلس شوند. رایی که یک خانم با یک آقا می‌دهد در ایران مساوی است و این نشان از عدالت اسلامی دارد. اما متاسفانه در کشورهای غربی از خانم‌ها به عنوان یک وسیله استفاده می‌کنند و این هم باز مختص به خانم‌ها نیست. همین نگاه را هم به آقایان دارند و فقط اقلیتی در کشورهای غربی حاکمند و اکثریت مردم اعم از زن و مرد سرشان بی‌کلاه است اما در اسلام تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد.

ولایتی همچنین به ایستادگی و مقاومت مردم ایران اشاره کرد و اظهار داشت: اگر این ایستادگی و مقاومت نبود ایران کشور هسته‌ای نمی‌شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر ولایتی همچنین در حاشیه همایش امام خمینی(ره) و بیداری اسلامی در جمع خبرنگاران در رابطه با روابط ایران و ترکیه اظهار داشت: روابط ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مسلمان و همسایه می‌تواند از رابطه نزدیکتری برخوردار باشد تا با کمک یکدیگر مشکلات منطقه را حل کنیم و امیدوارم شاهد پیشرفت بیشتری در روابط ایران و ترکیه باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: