velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۱۲۰
پ
کد خبر: ۹۸
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 30 April 2013
در دیدار با دکتر ولایتی مطرح شد

خاطره رییس شورای مفتیان روسیه از نامه امام (ره) به گورباچوف

شیخ راویل عین الدین با اشاره به نامه تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به گورباچوف گفت: من در آن زمان به عنوان یک عالم ، جزء گروه استقبال کننده از هیات ایرانی بودم و نامه امام خمینی در مورد سرنوشت شوروی که به حقیقت پیوست همواره یکی از مهمترین خاطرات من است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکترولایتی، شیخ راویل عین‌الدین رییس شورای مفتیان روسیه در حاشیه اجلاس علمی جهان اسلام و بیداری اسلامی با دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی دیدار کرد.

شیخ راویل عین الدین در این دیدار با اشاره به نامه تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به گورباچوف گفت: من در آن زمان به عنوان یک عالم، جزء گروه استقبال کننده از هیات ایرانی بودم و نامه امام خمینی در مورد سرنوشت شوروی که به حقیقت پیوست همواره یکی از مهمترین خاطرات من است.

این عالم روس با اشاره به فشارها و محدودیت‌های زیادی که در زمان شوروی به مسلمانان وارد شد، گفت: در زمان کومونیست ما 30 هزار مسلمان از دست دادیم و بیش از 14 هزار مسجد نیز تخریب شد. اما به یاری خدا بعد از فروپاشی شوروی و تحقق پیش‌بینی حضرت امام خمینی مسلمانان به سرعت به بازسازی و ایجاد مساجد جدید پرداختند و طی یک مدت کوتاه 8 هزار مسجد در روسیه ساخته شد.

دکتر ولایتی هم در این دیدار با تاکید برآینده روشن مسلمانان روسیه، تصریح کرد: اتحاد و ایجاد هم افزایی بین گروه‌های مختلف اسلامی در روسیه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها