velayati.ir

تعداد بازدید: ۹۳۱۱
پ
کد خبر: ۹۷۴
تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 03 May 2014
ولایتی در جشن چهارده سالگی روزنامه جام جم:

جام‌جم را موفق و تاثیرگذار می‌دانم

در سالروز چهاردهمین سال انتشار روزنامه‌ جام جم مهمان ویژه‌ای داشتیم؛ آقای دکتر ولایتی، سیاستمدار حکیم و باتجربه. ایشان دعوت ما را پذیرفتند و حضورشان رونق دوچندانی به جشن سالگرد جام‌جم داد.

دکتر ولایتی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب، آخرین سخنران این مراسم بود.

او سخنانش را با نکاتی درباره اهمیت اطلاع رسانی در دین اسلام آغاز کرد و گفت: هیچ دینی به اندازه اسلام بر اطلاع رسانی توجه نداشته است. در گذشته رسانه های الکترونیک و روزنامه ها معمول نبوده و کتاب وسیله اطلاع رسانی بوده است.

وی با اشاره به توانمندی تمدن اسلامی در مقایسه با دیگرادیان و مذاهب در نشر علم و آگاهی گفت: اسلام نه تنها موجب شد بزرگ ترین کتابخانه ها در ایران و منطقه خاورمیانه ایجاد شود، بلکه بزرگ ترین کتابخانه های اروپا نیز در دوران قرون وسطی در مناطقی نظیر اسپانیا به وجود آمد که تحت قلمرو حکومت اسلامی و مسلمانان بود.

او سپس به بررسی روند تاریخ مطبوعات و ورود روزنامه ها به ایران پرداخت و همچنین درباره کسانی که با انتشار روزنامه ها به دنبال آزادیخواهی در دوره های مشروطه و رضاخان جان خود را برکف نهاده بودند، سخن گفت.

ولایتی که با حضور او از سایت ایام جام جم آنلاین هم رونمایی شد، ترجیح داد تا یک یادآوری مهمی هم داشته باشد؛ او اظهار کرد: شکل گیری سایت ها اتفاق خوبی است، اما هیچ چیز نمی تواند جای رسانه های مکتوب را بگیرد.

دکتر ولایتی تحولات محتوایی روزنامه جام جم را قابل تحسین دانست و گفت: جام جم را روزنامه ای موفق و تاثیر گذار می دانم. شاید همیشه امکانات لازم برای دسترسی به سایت ها میسر نباشد، اما روزنامه و کتاب همیشه و همه جا همراه ما است.

پایان بخش این مراسم و جشن خودمانی هم، بریدن کیک تولد چهارده سالگی روزنامه جام جم بود. باز هم می نویسیم جای همگی شما سرمایه های اصلی جام جم خالی بود وامیدواریم سالیان سال بتوانیم افتخار همراهی شما را داشته باشیم.

زینب مرتضایی فرد - گروه فرهنگ و هنر

برای خواندن متن کامل این گزارش، لطفا اینجا را کلیک کنید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها