velayati.ir

تعداد بازدید: ۹۸۳۸
پ
کد خبر: ۹۷۳
تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 03 May 2014
در دیدار با رییس گروه پارلمانی ایتالیا

ولایتی: روی روابط مثبت با ایتالیا حساب می کنیم

علی‌اکبر ولایتی گفت: سفر هیات پارلمانی ایتالیا به ایران راه را برای سایر کشورهای اروپایی نیز هموار کرده است و به نوعی مسیر را به آنها نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلت نظام در دیدار امروز خود با سناتور اتوره روزاتو، رییس گروه پارلمانی ایتالیا و هیات همراهش با ابراز خرسندی از بهبود روابط میان ایران و ایتالیا گفت: ایران همواره با ایتالیا روابط نسبتا بهتری نسبت به سایر کشورهای اروپایی داشته و خوشبختانه در حال حاضر نسبت به چند سال گذشته نیز این روابط بهتر شده است.

وی افزود: من دیدارهایی با وزیر خارجه و نخست وزیر اسبق ایتالیا داشتم همچنین روابطی نزدیک با آنها داشته‌ام و تلاش می‌کردیم رابطه میان دو کشور را نیز بهبود ببخشیم و اگر احیانا مشکلی در این میان رخ داد آن را نیز حل کنیم که خوشبختانه در این مسیر موفق بودیم.

ولایتی با ابراز خرسندی نسبت به روابط دوستانه میان ایران و ایتالیا گفت: حالا هم همچنان به ایتالیا به عنوان کشوری که سالها با آن رابطه دوستانه داشتیم نگاه می‌کنیم. سابقه این دوستی نزدیک به دو هزار سال می رسد و در طی این سالها دو کشور تاثیر متقابلی بر روی هم داشتند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ادامه داد: ما به ایتالیا به عنوان کشوری که می توانیم نسبت به آینده روابط‌مان با آن حساب مثبت باز کنیم نگاه می‌کنیم زیرا زمینه تفاهم میان دو کشور قویا وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار خرسندی نسبت به حضور هیات پارلمانی ایتالیا در ایران تاکید کرد: اینکه ایتالیا در راستای فرستادن هیات‌ اروپایی خود به ایران در میان سایر کشورهای اروپایی پیش قدم شده باعث خوشحالی است و می‌توان گفت که این هیات به نوعی راه را به سایر هیاتهای اروپایی هم نشان می‌دهد.

ولایتی افزود: هیات پارلمان ایتالیا با سفر به ایران به نوعی راه را برای گسترش روابط دو کشور هموار کرده است و ما سفر این هیات را ارج نهاده و امیدواریم این نوع رفت و آمدها بین دو کشور بهبود و ارتقا یابد.

به گزارش ایسنا، روزاتو رییس گروه پارلمانی ایتالیا نیز در ان دیدار با قدردانی از حسن مهمان‌پذیری ایران از این هیات گفت: دوستی تاریخی بین ایران و ایتالیا موجب افتخار ما است زیرا روابط دو کشور براساس توسعه روابط بنا شده است.

روزاتو خطاب به ولایتی خاطرنشان کرد: نقش شما در روابط معاصر دو کشور بسیار مهم بوده و همواره عنایت خاصی به روابط ایران و ایتالیا داشته اید.

رییس هیات پارلمانی ایتالیا با بیان اینکه هیات پارلمانی ایتالیا به گسترش روابط دوستانه و پایدار با ایران تمایل دارد گفت: ما با دید ویژه ای به روابط با ایران نگاه می‌کنیم زیرا ایران کشور مهم است که علاقه داریم روابطی پایدار داشته باشیم و امید می‌رود راه جدیدی در روابط بین دو کشور در عرصه بین‌المللی شاهد باشیم.

روزاتو ادامه داد: تمایل هیات پارلمانی برای داشتن روابط با ایران به صورت سودمندتر و مستقیم‌تر است و امیدواریم این روابط در راستای عادی‌سازی هر چه بیشتر میان دو کشور و جامعه بین‌المللی صورت بگیرد و این همان کاری است که برعهده سفیر ایتالیا در ایران نهاده شده است.

وی در رابطه با دیدارهای هیات پارلمانی ایتالیا از ایران خاطرنشان کرد: دیدار امروز هیات پارلمانی ایتالیا این امکان را به ما داد که سیاست خارجی ایران را با دید بازتری نگاه کنیم.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
08 خرداد 1393 - 00:44
با سلام، جناب دکتر ولایتی سالهاست که شما در کشتی سیاست کشور ما جز عناصر موثر و سرنوشت ساز هستید خواهشمندم خاطرات خود را در زمینه های سیاسی همانند مورد اخیر و نتایج سازنده و آینده ساز آن بنویسید تا منبع و الهام بخش آیندگان باشد. انشاالله
به امید آن روز
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها