velayati.ir

تعداد بازدید: ۹۲۵۱
پ
کد خبر: ۹۷۱
تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 03 May 2014
ولایتی در همایش سالانه انجمن پزشکی کودکان:

خطر ابتلا به سل در کودکان زیر دو سال بیشتر است

دکتر علی اکبر ولایتی گفت: خطر ابتلا به بیماری سل در کودکان زیر دو سال بیشتر از سایر سنین و بین 10 تا 30 درصد است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی ایران روز چهارشنبه در همایش سالانه انجمن پزشکی کودکان ایران که در محل سالن همایش کتابخانه ملی برگزار شده است گفت:دکتر قریب به بیماری سل در کودکان توجه زیادی داشته است زیرا ابتلا به این بیماری در کودکان علایم بالینی محسوسی ندارد.

وی افزود: بررسی ها در سال 2014 نشان داده اند که اگر کودکان زیر دو سال به میکروب سل آلوده شوند احتمال ابتلا به این بیماری در آنها 10 تا 30 درصد است.

ولایتی افزود: این در حالی است که کودکان بالای 10 سال اگر به میکروب سل آلوده شوند 80 تا 90 درصد به این بیماری مبتلا نمی شوند.

ولایتی خاطر نشان کرد: 90 درصد مردم نسبت به میکروب سل مقاوم هستند اما هرچه سن پایین تر باشد خطر ابتلا به این بیماری بیشتر می شود.

وی علت توجه پزشکان به بیماری سل در کودکان را علایم مبهم این بیماری عنوان کرد و گفت: بیماری سل در کودکان با سرفه بسیار کم و حتی گاهی بدون تب است.

وی در پایان صحبت های خود با اشاره به خدمات دکتر ضیایی در زمینه حفظ اطفال گفت: عادی کردن انجام آزمایش عفونت اطفال برای پزشکان از یادگارهای دکتر ضیایی است.

همایش سالانه انجمن پزشکان کودکان ایران از دهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه همزمان با سی و پنجمین مراسم بزرگداشت دکتر محمد قریب در محل کتابخانه ملی ایران در حال برگزاری است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها