velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۰۸۱۱
پ
کد خبر: ۹۶۵
تاریخ انتشار: يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 27 April 2014
ولایتی در دیدار با هیأت پارلمانی فرانسه:

دیدارم با سارکوزی در الیزه یک ملاقات تاریخی بود

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع گفت: امیدواریم روابط مثبت و سازنده ایران و فرانسه بر اساس احترام متقابل بین دو کشور شکل بگیرد.

به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام، با هیأت پارلمانی فرانسه در مرکز تحقیقات مجمع دیدار و گفت‌وگو کرد، برپایه این خبر 9 نفر از اعضای هیأت پارلمانی در دیدار با ولایتی به ابراز دیدگاه‌های خود پرداختند.

در این دیدار ولایتی با اشاره به رابطه ایران و فرانسه اظهار داشت: بنده در زمان طولانی‌مدتی تصدی وزارت خارجه را برعهده داشتم و جمعاً 33 سال است که در حوزه سیاست خارجی کار می‌کنم.

وزیر امور خارجه اسبق کشورمان با اشاره به ملاقات و دیدار با شخصیت‌های برجسته فرانسه، به خاطرات خود در آن دوران اشاره کرد و گفت: این ارتباط منشأ اثرات مثبتی شده است.

وی با اشاره به ارتباط خود با وزرای خارجه فرانسه و ملاقات مثبت با میتران خاطرنشان کرد: ما با آقای ژاک‌شیراک ملاقات داشته و درباره مباحث مختلف از جمله بوسنی بحث کردیم.

ولایتی با بیان اینکه حدود 6 سال پیش آقای سارکوزی از بنده دعوت کرد و ما دیداری در کاخ الیزه داشتیم، یادآور شد: به نظرم آن دیدار یک ملاقات تاریخی بود و بنده با مشاور مخصوص وی نیز دیدار سازنده‌ای داشتم.

وزیر امور خارجه اسبق کشورمان با بیان اینکه بنده با ادبیات فرانسه آشنا هستم به تاریخ روابط ایران و فرانسه اشاره کرد و گفت: امیدواریم که روابط مثبت و سازنده‌ای بین دو کشور بر اساس احترام برابر و حقوق متقابل شکل بگیرد و پیشرفت کند.

در ادامه این دیدار فیلیپ مارینی رئیس کمیسیون امور مالی مجلس سنا نیز با هیجانی توصیف کردن دیدار این هیأت با ولایتی گفت: ایران از یک تمدن قدیم و فرهنگ بزرگی برخوردار است و این امر امروز برای تعادل جهان ما لازم است.

عضو مجلس سنای فرانسه سال 2014 را برای ایران و فرانسه تعیین کننده ارزیابی کرد و تأکید کرد: ما از جمله اشخاصی هستیم که با دقت مذاکرات ژنو را دنبال می‌کنیم و انتظار زیادی از این مذاکرات داریم.

وی هیأت پارلمانی فرانسه را بازنمای جهان سیاسی و مجلس فرانسه دانست و گفت: در این هیأت سه نفر از اپوزیسیون و سه نفر از طرفداران دولت حضور دارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: