velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۰۳۳
پ
کد خبر: ۹۶
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 30 April 2013
دکتر ولایتی در دیدار عالم برجسته روسی:

اسلام در روسیه بسیار قدیمی‌تر از مسیحیت است

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: اسلام در روسیه بسیار قدیمی‌تر از مسیحیت است و با وجود تهدیدات بی‌شمار کمونیست در طول سال‌های متمادی، اسلام در این منطقه حفظ و حتی گسترش یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در حاشیه اجلاس بین ‌المللی علما و بیداری اسلامی شیخ طلعت تاج‌الدین رییس بخش مرکزی روحانیت مسلمانان روسیه دیدار کرد.

شیخ طلعت تاج‌الدین در این دیدار بر نقش سازنده برگزاری این اجلاس‌ها تاکید کرد و با بیان اینکه اسلام در منطقه بلغار بدون اجبار پذیرفته شده است، گفت: با وجود نبود حمایت‌های دولتی اسلام و مساجد در این کشور ما گسترش خوبی داشته است و اقبال جوانان به دین درخور تحسین است.

این عالم روس تاکید کرد: مشکل مسلمانان روسیه در حال حاضر وجود گروه‌های تندرو مذهبی است که هدف آن ایجاد تفرقه و فتنه است و برگزاری این نوع اجلاس می‌ تواند موجب انسجام و وحدت بیشتر مسلمانان شود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی هم در این دیدار گفت: اسلام در روسیه بسیار قدیمی‌تر از مسیحیت است و با وجود تهدیدات بی‌شمار کمونیست در طول سال‌های متمادی، اسلام در این منطقه حفظ و حتی گسترش یافت.

دکتر ولایتی خطاب به رییس بخش مرکزی روحانیت مسلمانان روسیه گفت: این که به دنبال اسلام متعادل هستید بسیار خوب است و مسلمانان در همه جای جهان باید نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از ترویج اسلام تند و بی منطق بکنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها