velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۴۰۶۵
پ
کد خبر: ۹۱۶
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - 10 March 2014
ولایتی در اجلاس مجمع جهانی بیداری اسلامی:

بیداری اسلامی با حرکت‌های افراط‌گرایانه مقابله می‌کند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: بیداری اسلامی با هرگونه حرکت‌ افراط‌گرایانه و تکفیری مقابله می‌کند.

به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در آغاز به کار ششمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در سخنانی گفت: اکنون که 3 سال است آغاز بیداری اسلامی در منطقه و جهان اسلام می‌گذرد و به لطف و عنایت حق فرصتی فراهم شد تا بار دیگر اعضای محترم شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی با حضور در گردهمایی حاضر و ارزیابی آخرین تحولات بیداری اسلامی پرداخته و راه‌های برون‌رفت از چالش‌های موجود را مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: انتظار می‌رود که این نشست با استفاده از فرصت‌های پیش‌رو گام موثری را در پیشبرد اهداف این جنبش بردارند. امروز بیداری اسلامی مراتب بسیار حساسی را پشت سر می‌گذارد و همین امر مسئولیت ما را در انجام رسالت خطیری که بردوش‌مان نهاده شده است، دو چندان می‌کند.

ولایتی در ادامه اظهار داشت: مروری بر تحولات یک سال اخیر اهمیت این موضوع را بیش از پیش بر ما آشکار می‌سازد. مقابله با خطراتی که این جنبش اصلی مردمی را تهدید می‌کند موجب می‌شود تا جریانهای مختلف اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگر ضرورت هم اندیشی و استفاده از تجربیات دیگر را حس کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که جنبش بیداری اسلامی با آن مواجه است، تلاش دشمنان برای تغییر اولویت‌های جهان اسلام است. دشمن درصدد است که مسئله فلسطین را به حاشیه براند و آن را از اولویت مسائل جهان اسلام خارج کند.

امت اسلامی اجازه نخواهد داد که مسئله فلسطین از صدر اولویت‌ها افول کند

ولایتی در ادامه افزود: امت اسلامی اجازه نخواهد داد که مسئله فلسطین از صدر اولویت‌های آن افول کند و همچنان به حمایت از مردم فلسطین و مقاومت علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: نکته دیگر که در این برهه از زمان باید به آن توجه شود تلاش دشمن برای تحریم تفاوت‌های مذهبی و دامن زدن به درگیری‌های فرقه‌ای و طایفه‌ای است.

ولایتی در همین زمینه افزود: در شرایط کنونی هرکه در این مسیر گام بردارد عملا در جهت اجرای نقشه دشمنان حرکت کرده و به امت اسلامی آسیب می‌کند. بیداری اسلامی با هرگونه حرکت افراط‌گرایانه و یا تکفیری مقابله و از وحدت امت صیانت می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایمدواریم که در این اجلاس با همکاری شخصیت‌های برجسته جهان بتوان گامی درجهت وحدت اسلام برداشت و زمینه تحقق آمال و آرزوی ملت‌های مسلمان در دستیابی به وحدت و مقابله بادشمنان را فراهم کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها