velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۴۵۱
پ
کد خبر: ۹۱
تاریخ انتشار: دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 29 April 2013
دکتر ولایتی در دیدار با روسای مجامع کارگری:

حمایت از صنعت اقتصاد مقاومتی را شکل می دهد/کسی که معاش ندارد معاد ندارد/ اگر بیمه اصلی درست باشد نیازی به بیمه تکمیلی نیست

عضو ائتلاف پیشرفت با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: حمایت از صنعت است که اقتصاد مقاومتی را شکل می دهد. صنایع داخلی تنها در صورت حمایت است که می توانند به راحتی با واردات کالاها به شکل بی رویه رقابت کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، عضو ائتلاف پیشرفت دوشنبه شب و در آستانه روز کارگر در دیدار با جمعی از روسای مجامع کارگری کشور گفت: در کشور ما موضوع کارگری باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد زیرا افتخار بزرگترین رهبر ما بعد از پیامبر(ص) یعنی حضرت علی (ع) ، کارگری است.

وی با بیان اینکه موضوع بیمه در ایران معنی واقعی خود را ندارد، گفت: بیمه درمان تنها 35 درصد از هزینه ها را پرداخت می کند و افراد 65 درصد را باید خودشان پرداخت کنند که این درست نیست. همچنین در مورد بیمه بازنشستگی هم تعدیل در مورد تورم انجام نمی شود.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری اظهار داشت: در حال حاضر وقتی بیمه تامین اجتماعی کفاف کار را نمی دهد بعضی موسسات از بیمه های تکمیلی برای کارگران خود استفاده می کنند در حالی که اگر بیمه اصلی یعنی تامین اجتماعی درست باشد دیگر نیازی به بیمه تکمیلی نیست.

عضو ائتلاف پیشرفت با یادآوری اینکه از سوی دیگر باید بروکراسی ارجاع بیماران از سوی پزشک عمومی به پزشکان تخصصی به حداقل برسد، افزود: باید سیستم ارجاع سراسری در کشور برنامه ریزی شود و در آن بروکراسی کند کننده نیز برداشته شود.

دکتر ولایتی خاطرنشان کرد: در مورد از کارافتادگی، بیمه آسیب دیدگی، هزینه درمان آسیب دیدگی های حین کار، ساعت کار و سختی کار باید فکری کرد تا کارگران به هنگام کار با خیال آسوده به فعالیت بپردازند.

وی از سوی دیگر ارتقاء کیفیت فنی کارگران را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید برنامه ریزی هایی صورت گیرد تا مناسب با پیشرفت ابزار تولید، آموزش حین کار نیز صورت گرفته و بر اساس آن دریافتی کارگران نیز افزایش پیدا کند.

دکتر ولایتی با اشاره به مطالعات خود گفت: مباحث مربوط به یارانه اختصاص یافته به صنایع نیز به صنعت کشور و کارگران ضرر وارد کرده است. در حال حاضر کارخانه هایی وجود دارند که میلیاردها تومان سرمایه گذاری کرده اند اما به دلیل مشکلات کارخانه را رها کرده و در نهایت کارگران بیکار شده اند. در حالی که اگر سهم 30 درصدی یارانه حاملان انرژی به کارخانه ها داده شده بود چنین وضعی پیش نمی آمد.

مشاور مقام معظم رهبری در پاسخ به دغدغه های نماینده کارکنان بیمارستان ها و مراکز درمانی در خصوص عدم تناسب در نظام پرداخت ها گفت: من این موضوع را کاملا قبول دارم. گاهی تفاوت میان دریافت پزشکان و پرستاران و کادر بیمارستان ها و درمانگاه ها زیاد است و در این خصوص قانون باید اصلاح شود.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری تاکید کرد: پرستارها بیشترین کار را در بیمارستان انجام می دهند و تمام مدت وقتشان را با مریض می گذرانند در حالی که دریافتشان مناسب نیست. از سوی دیگر اگر آموزش مناسب با کار نیز صورت گیرد هر فرد می تواند با توجه به توانایی هاش دریافتی مناسب تری داشته باشد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: ایجاد تعادل بین درآمد و هزینه افراد در جامعه نیز موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود. بدون در نظر گرفتن این موضوع حتی با دادن یارانه هم تورم مشکل زا می شود. باید به معاش کارگران توجه ویژه شود زیرا کسی که معاش ندارد معاد ندارد.

ولایتی همچنین درخصوص موضوع سیاست خارجی ایران و نقش آن در بهبود وضعیت صنایع گفت: اگر روابط خارجی بر اساس تدبیر درست و با حفظ عزت کشور صورت گیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. وقتی کشوری تحریم می شود نشان می دهد که در روابط بین المللش مشکل وجود دارد.

وی با ذکر برخی اقدامات صورت گرفته در دروان حضور خود در وزارت خارجه در ایام حیات امام خمینی (ره) و در دوران رهبری حضرت آیت الله خامنه ای گفت: گاهی با یک تلفن می توان مشکل بین دو کشور را حل کرد و ما در زمان جنگ که سخت ترین دوران سیاست خارجی ایران بود این موضوعات را تجربه کرده ایم و اکنون نیز این مسئله امر نشدنی و غیرممکنی نیست.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مهدی بخشیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
10 خرداد 1393 - 12:55
د ر باره کارگران اگر مشگل گرانی را حل کنید مشگ کارگران حل است
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: