velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۲۶۵۱
پ
کد خبر: ۹۰۷
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - 04 March 2014
دکتر ولایتی:

بدون برداشته شدن تحریم‌ها مذاکرات نتیجه‌ای ندارد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هدف اصلی مذاکرات ما با 1+5 از بین بردن تحریم‌ها علیه ایران و برخورداری از حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی روز دوشنبه در حاشیه نشستی درباره روابط ایران و عراق در جمع خبرنگاران درباره موانع روابط اتحادیه اروپا و ایران گفت: تا آنجایی که به ایران مربوط است از نظر من هیچ مانعی بر سر راه ارتباط ما و اتحادیه اروپا وجود ندارد.

وی ادامه داد: پس از انقلاب ما بارها گفته‌ایم مانعی بر سر ارتباط ایران با کشورهای جهان به جز برخی کشورها و مناطق دنیا هم‌چون رژیم اسرائیل وجود ندارد و تا آن‌جا که به آمریکا مربوط می‌شود هنوز سیاست‌های خارجی ما پیرو خط مشی‌ای است که امام خمینی (ره) آن را بنیان گذاشته است و آیت‌الله خامنه‌ای نیز این راه را ادامه دادند و سیاست‌ خارجی امروز ما هم بر همان بنا نهاده شده است.

ولایتی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با دیدگاه ایران در مورد نزاع بین آمریکا و روسیه در اوکراین خاطرنشان کرد: ما بر این باوریم که هر دو طرف باید با هم نشست و مذاکره داشته باشند و به خاطر صلح جهانی میزان تنش‌ها را کاهش دهند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با مذاکرات ایران و 1+5 و این‌که ایران انتظار دارد تمام تحریم‌ها برداشته شود اما خواسته غرب دقیقا مشخص نیست؟ گفت: هدف اصلی مذاکرات ما با 1+5 از بین بردن تحریم‌ها علیه ایران و برخورداری از حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است، بنابراین بدون برداشته شدن مانع تحریم‌ها که روابط اقتصادی ما با کشورهای دیگر جهان را دچار مشکل می‌کند، مذاکرات بی‌نتیجه است.

وی ادامه داد: مذاکرات باید در جهت نفع دو طرف صورت گیرد. ایران نیز در چارچوب تعریف شده از سوی مقام معظم رهبری باقی می‌ماند. ما از یک سو استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق خود می‌دانیم و از سوی دیگر خواستار برداشته شدن تحریم‌ها هستیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها