velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۲۶۳۲
پ
کد خبر: ۹۰۶
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - 03 March 2014
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام:

ملاک ما عملکرد مذاکره کنندگان خودمان است نه صحبت‌های اوباما

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مناقشه اخیر در اوکراین گفت: دو طرف درگیری در این کشور باید با یکدیگر مذاکره کنند و با برطرف کردن اختلافات صلح و امنیت را در منطقه جاری کنند.

به گزارش ایرنا، «علی اکبر ولایتی» در حاشیه سمینار علمی حُسن همجواری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق این مطلب را در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در مورد حوادث اخیر در اوکراین بیان کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درمورد اظهارات اوباما مبنی بر این که ایران باید غنی سازی را متوقف کند، تصریح کرد: رفتار مذاکره کنندگان هسته ای ایران در ژنو و وین که مطابق با سیاست هایی ترسیم شده رهبر معظم انقلاب است، ملاک کار است.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل ادامه داد: اینکه اوباما هر چند یک بار مطلبی می گوید برای ما معیار نیست.

ولایتی خاطرنشان کرد: ما به توافقاتی که بین مذاکره کنندگان و طرف مقابل بیان می شود، پایبند هستیم.

وی همچنین درباره خبر استعفای اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اظهار داشت: آنچه که آقای ابراهیمی تا به حال تلاش کرده و مسیری که طی کرده است ، مناسب نبوده و بنابراین به نتیجه نرسیده است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ابراهیمی باید واقع بین باشد و از حقوق مردم سوریه صیانت کند.

ولایتی یادآور شد: این که عده ای خارجی مجهز به اسلحه و ترور را در یک طرف و مردم سوریه را در طرف دیگر قرار دهیم، اقدام مناسبی نیست و مبنای قانونی ندارد و برعلیه قوانین بین المللی است.

وی، رفتار نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در نشاندن دو طرف درگیر در سوریه در پای میز مذاکره را رفتار نامتوازن توصیف کرد و یادآورشد: مردم سوریه توانستند حقوق خود را تثبیت کنند و بیگانگانی که علیه منافع آنها می جنگند را شکست دهند.

هنوز جایگزین یونسی تعیین نشده است

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا جایگزینی برای حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی دراین مرکز تعیین شده است؟ گفت: یونسی و دوستان دیگری که به دلیل اشتغال در مسوولیت دیگر و دو شغله بودن نمی توانستند با مرکز تحقیقات استراتژیک همکاری داشته باشند، رفته اند و ما افراد دیگری را به کار دعوت می کنیم.

وی اظهارامیدواری گرد این مرکز در جهت منافع و مصالح راهبردی جمهوری اسلامی ایران گام بردارد.

یونسی پیش از مسوولیت دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، معاون حقوقی و فقهی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها