velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۱۵۳۳
پ
کد خبر: ۹۰۰
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - 02 March 2014
ولايتي در نشست خبری اعلام کرد:

تهران ميزبان همايش نقش دنيای اسلام در هندسه قدرت جهانی

رئیس شورای سیاست گذاری همایش نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی از برگزاری این همایش در روزهای 19 تا 21 اسفند در تهران خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی اکبر ولایتی در نشست خبری این همایش گفت: در روز 19 اسفند، اجلاس شورای عالی بیداری اسلامی به ریاست ابراهیم جعفری نخست وزیر اسبق عراق و 60 نفر از بزرگان و متفکران جهان اسلام که در جریان بیداری اسلامی نقش آفرین بودند برگزار می شود.

ولایتی اضافه کرد: این شورا با آسیب شناسی جریان بیداری اسلامی برای آینده نیز طراحی و برنامه ریزی می کند.

رئیس شورای سیاست گذاری همایش نقش دنیای اسلام گفت: براساس تصمیم های شورای عالی در سال های گذشته اجلاس جوانان و بیداری اسلامی و بانوان و بیداری اسلامی همچنین دیگر جلسات در این حوزه برگزار شد.

ولایتی افزود: در ادامه این همایش در روزهای 20 و 21 اسفند برنامه ها و سخنرانی های مربوط به موضوع اصلی همایش برگزار می شود.

وی گفت: ایده اصلی برگزاری این همایش را دکتر حسن بیگی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی و همکارانشان مطرح کردند که با مشارکت یکصد دانشگاه و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع برگزار می شود.

ولایتی افزود: از همه کشورهای اسلامی در این همایش دعوت بعمل آمده و باتوجه به سخت گیری برخی از کشورها در زمینه حضور اتباعشان در چنین همایش هایی از اتباع این کشورها که در کشورهای دیگر هستند برای حضور در همایش دعوت بعمل آمده است.

وی گفت: در این همایش سران نهضت فلسطین، مقاومت اسلامی لبنان از کشورهای آسیای مرکزی، برخی کشورهای اروپایی که مسلمانان در آن حضور دارند، ترکیه، کشورهای حوزه بالکان، آمریکا، کانادا و آمریکای لاتین حضور خواهند داشت.

رئیس شورای سیاست گذاری همایش نقش دنیای اسلام افزود: حرکتی که در جهت شکل گیری بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان آغاز شد ادامه خواهد داشت و شورای عالی در این همایش نسبت به آسیب شناسی حرکت بیداری اسلامی اقدام خواهد کرد.

ولایتی تصریح کرد: پس از جریان بیداری اسلامی در مصر، لیبی، یمن و تونس مخالفان این جریان در مقابل ناآرامی ها و بحران سوریه را شکل دادند.

وی گفت: ما در این همایش به آسیب شناسی عواملی که موجب کندشدن جریان بیداری اسلامی شد خواهیم پرداخت.

ولایتی ادامه داد: در یمن آنطور که ملت مسلمان این کشور می خواستند اهداف بیداری اسلامی عملی نشد و در بحرین نیز خواسته مردم در مقابل حاکمیت مستبد که هر نفر یک رای بود هنوز محقق نشده است اما مقاومت مردم این کشور ادامه دارد.

وی افزود: دشمنان با اقداماتی از جمله بمب گذاری و اقدامات تروریستی سعی دارند مقابل این جریان بایستند که نشانه یاس آنان است.

رئیس شورای سیاست گذاری همایش نقش دنیای اسلام گفت: با توجه به ادامه دار بودن چنین اجلاس هایی برخی از کشورها به شکل منطقه ای و یا بین المللی از جمله عراق، هند، کشورهای آسیای جنوب شرقی و آفریقا برای برگزاری همایش اعلام آمادگی کردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها