velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۰۲۰۳
پ
کد خبر: ۸۹۰
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - 26 February 2014
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت:

دنیا امروز دریافته که ایران به گفته‌های خود پایبند است

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخورد جدی و مثبت ایران در مذاکرات 1+5، ایستادگی بر مواضع اصولی و استمرار باب گفت وگو، کشورها را متوجه این موضوع کرد که ایران به گفته های خود پایبند است.

علی اکبر ولایتی در پاسخ به سوالی درباره سفرهای متعدد مقامات سیاسی به ایران و رقابت آنها برای افزایش سطح مناسبات با کشورمان، اظهار کرد: شروع مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای 1+5 و برخورد جدی و مثبت جمهوری اسلامی با امر مذاکرات و ایستادگی بر مواضع اصولی که همان دفاع از حقوق حقه جمهوری اسلامی ایران است و استمرار باب مذاکره با 1+5 ، موجب شد که دنیا متوجه شود که آنچه ایران از ابتدا گفته به آن پایبند است.

وی افزود: این امر به این معنی است که ایران بر حل مسائل و رفع ابهامات که به ناحق عده ای اطراف موضوعات هسته ای مطرح کرده اند، مصمم است. کشورهای دیگر وقتی این موضوع را درک کردند، حتی اگر آمریکایی ها از آن خرسند نباشند، به نوعی حساب خود را از آمریکایی ها جدا کردند و ایران کانون توجهات جهانی قرارگرفت.

مشاور مقام معظم رهبری عنوان کرد: سفر مقامات سیاسی و هیات های دیپلماتیک شامل طیف وسیعی از کشورهای پیشرفته اقتصادی مثل آلمان، فرانسه، روسیه، چین، ژاپن، سنگاپور و... می شود. در واقع کشورها با دیدگاه های مختلف اما با وجه مشترکی که همانا نوعی تفاهم و درک متقابل نسبت به جمهوری اسلامی ایران است، به ایران سفر می کنند.

ولایتی با بیان اینکه امروزه همه کشورها می دانند که می توانند بر روی جمهوری اسلامی ایران حساب کنند، خاطرنشان کرد: سفرهای متعدد و گسترده مقامات سیاسی از سراسر دنیا نشان می دهد که آنها بی جهت تحت تاثیر دیدگاه های کسانی که به صورت غیرمنطقی قصد تحریم ایران را دارند، قرار نمی گیرند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها