velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۷۵۱
پ
کد خبر: ۸۹
تاریخ انتشار: يکشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 28 April 2013
سخنان مهم دکتر ولایتی در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله:

وضعیت عفاف عمومی خوبی نیست/ باید جلوی انحراف ایستاد/ پذیرش پروتکل الحاقی برخلاف نظر رهبری بود/ یک نفر از اصولگرایان مقابل انحراف و فتنه بالا بیاید

عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به سوالی که نظر او را درباره جریان انحرافی پرسیده بود، گفت: خط صحیح خط تبعیت از ولایت فقیه است نه خط کسانی که از خود اجتهاد می کنند و دکانی بازمی کنند. اینها آدم های کم سواد و انحرافی هستندکه با اظهار نظرهایشان خنده آدم هایی با حداقل علم را نیز درمی آورند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری که عصر امروز یکشنبه در جلسه هفتگی انصار حزب الله حضور یافته بود، هیئت های مذهبی را اساس انقلاب، اسلام و راه امام خمینی (ره) دانست و لزوم پایدار ماندن ایمان در قلب انسان ها را ایمان قلبی و هم آمیختگی با عشق امام حسین (ع)برشمرد.

دکتر ولایتی با اشاره به عبور انقلاب از گردنه های خطرناک گفت: ما دوره های پرفراز و نشیبی؛ از حضور مارکسیست ها ، لیبرال ها تا استحاله شده ها را در طول حیات انقلات دیده ایم؛ کسانی که در دانشکده پزشکی نماز شب خوان بودند و پس از مدتی بی دین شدند.

وی اصالت خانوادگی را در ماندگار بودن ایمان در دل ها رکنی اساسی برشمرد و اظهار داشت: اصالت خانوادگی سبب می شود تا دین داری در انسان ریشه دار شود.

این صاحب نظر مسائل تاریخی تصریح کرد: اگر انسان ضمیر خود را آماده کند و با اخلاص وارد عمل شود خداوند نیز او را یاری خواهد کرد و دست او را درمواقع لغزش خواهد گرفت.

دکتر ولایتی خاطرنشان کرد : فرهنگ ایران از همان ابتدای ورود اسلام فرهنگ اهل بیت بوده است و بسیاری از سادات و امام زادگان در طول تاریخ ایران را پناهگاهی برای خود می دانستند.



روایت دکتر ولایتی از اجلاسیه های بیداری اسلامی

این کارشناس مسائل تاریخی یکی از دلایل ایراد گرفتن معاویه به امیرالمومنین (ع) را تفاوت قائل نشدن آن حضرت در توزیع بیت المال بین ایرانیان و اعراب دانست و افزود: در طول تاریخ اسلام هیچ ملتی به اندازه ملت ایران به اسلام بصورت عام و به مذهب تشیع به صورت خاص خدمت نکرده است به نحوی که بیش از 50درصد بزرگان حوزه های علمی و فرهنگی اسلام از ایران بوده اند.

وی پرچمدار بودن اسلام و بیداری اسلامی را از مقدرات الهی دانست و اظهار داشت: علمای اسلامی ایران بیشترین نقش را در حفظ اسلام داشتند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی مسایل تاریخی را تنها راه تقویت فرهنگ در جامعه و بسط و گسترش فرنگ ائمه دانست و با اشاره به برگزاری اجلاس علما و بیداری اسلامی در تهران و حضور 500تا 600نفری علمای شیعه و سنی اعم از زیدیه، صوفیه، علویه و اسماعیلیه  در این اجلاس گفت: با وجود تمام تبلیغات سو دشمنان هنگام برگزاری اجلاس جوانان و بیداری اسلامی، روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در مقاله ای نوشت ما نباید از ساخته شدن بمب اتم توسط ایرانیان نگران باشیم بلکه باید از جوانانی بهراسیم که آنها توسط ایرانیان به طریق مد نظر آنها هدایت می شوند.

به گفته وی، دراین اجلاسیه تمام شرکت کنندگان با آزادی کامل اظهاراتشان را بیان کردند و حتی عده ای از مصریها اعتراض خود را نسبت به سیاست های ایران در مقابل سوریه اعلام کردند و در مقابلشان جوانان حزب الله در فضایی تعاملی پاسخشان را دادند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل اشاره ای نیز به اجلاس اساتید دانشگاه در حوزه بیداری اسلامی داشت و گفت: بسیاری از اساتید افتخارشان لمس دستان حضرت آقا بود که این خود نشان از تاثیر فرهنگی ایران دارد.

دکتر ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان  تحلیل کارشناسان امریکایی از وضعیت ایران پس از انقلاب شکوهمند اسلامی پرداخت و گفت: تنها دو چیز باعث پای کار آمدن ایرانیان در به ثمر رساندن این انقلاب شده است اول عاشورای امام حسین (ع) و دیگری انتظار فرج.

وی به بیان خاطره ای از وضعیت لبنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: اوایل انقلاب وضعیت حجاب در لبنان بد بود درحالیکه امروز در جنوب بیروت و محلات شیعه نشین مانند بنت جبیل و باب فاطمه (س) پرچم حزب الله افراشته است و عکس امام و رهبری بر فراز سنگرهای خاکی حزب الله به چشم می خورد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی در مدت 16 سال، حاکم شدن شیعیان بر عراق آنهم پس از گذشت هزار سال حاکمیت اهل سنت را از دیگر دستاوردهای انقلاب برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر یکی از دوستان انقلاب بر عراق حاکم است که این جز به برکت جمهوری اسلامی نیست.



امیدواریم بتوانیم فرهنگ عمومی جامعه را نجات دهیم

عضو تشخیص مصلحت نظام در تشریح وضعیت فرهنگی جامعه خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی فرهنگ جامعه در اساس نامطلوب نیست چرا که پایه ها را مردم نگاه داشته اند.

وی در عین حال از وضعیت فضای عمومی جامعه و خیابان ها گلایه کرد و وضعیت را در فضاهای عمومی نامناسب دانست و اظهار داشت: متاسفانه هرچه تلاش شد تا در جهت جلوگیری از فرهنگ بدحجابی و بی حجابی کاری صورت گیرد بعضی افراد مانع شدند که البته این کارشان بدون جزا باقی نخواهند ماند.

دکتر ولایتی وضعیت امروز خیابان ها و جامعه را وضعیت خوبی ندانست و گفت: در شرایطی که اگر دستگاهها قصد امر به معروف و نهی از منکر کنند عده ای مانع فعالیتشان می شوند اما امیدواریم بتوانیم فرهنگ عمومی جامعه را نجات دهیم.

وی تاکید کرد:آثار ناراحت کننده سطح خیابان ها ناراحت کننده است اما اینگونه نیست که اساس انقلاب را برهم بزند.

پس از سخنان دکتر ولایتی نوبت به پرسش و پاسخ حاضرین در جلسه رسید.

دکتر ولایتی در پاسخ به این سوال که موضع دولت شما نسبت به گسترش قانون عفاف و حجاب چه خواهد بود، گفت: حجاب بخشی از اسلام و تمامی مذاهب است و مبنای قرآنی دارد. متاسفانه پیش از انقلاب نیز شاهد آثار سوء بدحجابی در جامعه بودیم و آثار سوء بدحجابی امروز نیز در جامعه آشکاراست اما مهم ذکر این نکته است که قطعا حجاب باید در جامعه اسلامی رعایت شود.

"در دولتی که علما و ولی فقیه حاکمند و دولت اسلامی در راس کار است می بایست احکام اسلامی برقرار باشد و به جز اجرای کامل، حجاب را اسلامی نمی دانم.

وی تاکید کرد: درجامعه ای که حاکمیت اسلامی دارد وجود بی حجابی و بدحجابی معنایی ندارد.



باید از سینما برای ترویج اسلام استفاده کرد

دکتر ولایتی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سینمای ایران و برنامه های وی برای آینده سینمای ایران گفت: سینمای ایران قطعا معایب زیادی دارد اما نباید از یاد برد که سینما هنر هفتم است و اثر شگرفی نیز برجامعه دارد.

مولف دهها کتاب تاریخی در ادامه صحبت های خود به تولید سریال مختار اشاره کرد و گفت: تاثیر این سریال بر اذهان مردم به مراتب بالاتر از خواندن دهها جلد کتاب و شنیدن چندین مصیبت است.

وی تصریح کرد: درمراحل ساخت این سریال حتی عوامل قصد به تصویر کشیدن حادثه عاشورا را داشتند که بنا به دلایلی از آن منصرف شدند و عاقلانه و حکیمانه تصمیم به تصویر کشیدن زندگی و قیام مختار کردند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل خاطرنشان کرد: اگر از سینما نیز مانند تلویزیون و اینترنت به عنوان ابزار ارتباط جمعی به خوبی بهره برداری شود می توان از آن در جهت ترویج اسلام استفاده کرد و دنیا را با مفاهیم و آموزه های اسلامی آشنا ساخت. درست مانند کاری که شبکه المنار حزب الله لبنان در به تصویر کشیدن واقعه عاشورا آنهم با استناد از کتب تاریخی اهل سنت انجام داد و بسیاری از جوانان عرب را که تا پیش از آن با اتفاقات رخ داده در عاشورا بیگانه بودند آشنا کرد.

وی جایگاه سینما را ایستاده در جایگاه اصلی خود ندانست و گفت: مقام معظم رهبری نیز بارها در جمع کارگردانان و تهیه کنندگان سینما نسبت به این موضوع تذکر دادند و حتی سفارش برخی سناریوهای تعیین کننده را نیز به آنها دادند.



مقام معظم رهبری با صبر و درایت اشکال تراشی ها را پشت سر گذاشتند

ولایتی صبر و تدبیر مقام معظم رهبری در حوادث مختلف 30سال گذشته را مثال زدنی و بی نظیر دانست و به ذکر خاطره ای از زمان ریاست جمهوری ایشان پرداخت و گفت: در زمان ریاست جمهوری حضرت آقا و زمانیکه آن آقا نخست وزیر بودند دستگاه نخست وزیری هنگام برگزاری اجلاس غیر متعهد ها اشکال تراشی های بسیاری کردند که مقام معظم رهبری با صبر و درایت و خون دل خوردن این اشکال تراشی ها را پشت سر گذاشتند. صبر و تدبیری که تا امروز باعث حفظ انقلاب و بدل شدن ایران به قدرت اول منطقه و قدرتی تاثیر گذار در مناسبات جهانی شده است.

وی همچنین اشاره ای به دیدار خود با نماینده مرسی رئیس جمهور مصر داشت و گفت: معاون مرسی به صراحت گفت که مساله سوریه تنها با کمک ایران حل خواهد شد که من نیز در پاسخ به او گفتم حل مساله سوریه تنها با مذاکره و نظر مردم قابل حل است و نباید اینگونه باشد که عده ای از سوی القائده با امکانات غربی ها درست به انفجار در مناطق مسکونی بزنند. مخالفان باید اسلحه را زمین بگذارند و در این شرایط ایران نیز حمایت خواهد کرد.



می توان مساله هسته ای را حفظ کرد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پاسخ به این سوال که شما چگونه می خواهید انرژی هسته ای بدون تحریم های بین المللی داشته باشید و آیا راهکارهای خود را به مقامات اجرایی ارائه داده اید یا خیر گفت: من به بضاعت اندک خود به وظیفه ام عمل می کنم اما آنچه مهم است این است که هر کاری در کشور مسئولی دارد و مسئولیت مباحث هسته ای و اجرایی کشور نیز با دولت است اما آنچه را لازم بوده خدمت مقام معظم رهبری عرض می کنم ولی در امور اجرایی کشور دخالت نمی کنم.

وی تاکید کرد: قویا معتقدم که می توان مساله هسته ای را حفظ کرد اگر تدابیر مقام معظم رهبری اجرا و عملیاتی شوند چراکه پیش از این و در دولت های گذشته نیز کسانی بودند که غنی سازی ار متوقف کردند، یوسی اف اصفهان را متوقف کردند و حتی برخلاف نظر رهبری پروتکل الحاقی را پذیرفتند. تصمیماتی که درنهایت با فرمان مقام معظم رهبری لغو شدند و همه چیز شروع دوباره یافت و سبب شد امروز به این مرحله برسیم.

وی اطمینان داد اگر تدابیر مقام معظم رهبری به خوبی اجرا شوند انرژی هسته ای بدون تحریم ها برای ما فراهم خواهد شد .

ولایتی افزود: فردا که انرژی نفت وگاز به پایان برسد قدرت های بزرگ در دادن انرژی به دیگر ملت ها آنها را به ذلت خواهند کشاند و آنجاست داشتن انرژی هسته ای صلح آمیز فایده بخش خواهد بود.

این صاحب نظر مسائل بین المللی با تاکید بر اینکه با مقاومت می توان انرژی هسته ای را حفظ کرد، اظهار داشت: با تدبیر و بی عقلی نکردن می توان رابطه متقابل با دیگر کشورها را نیز حفظ کرد. نمونه این سیاست را نیز در زمان وزارت بر وزارت امور خارجه شاهد بودیم به نحویکه در زمان تصدی ام بر وزارت خارجه تنها در 9کشور سفیر داشتیم ولی پس از بیرون آمدن از مجموعه دستگاه دیپلماسی تعداد سفیران ما به 136کشور افزایش یافته بود.

ولایتی فهم زبان بین الملل و صحبت به زبانی که دیگر کشورها نیز متوجه آن شوند را از راهکارهای مقابله با مشکلات دانست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی در باره نقش آیت الله هاشمی در فتنه 88 نیز گفت: نباید فراموش کرد که ایشان، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است و از سال 76تا به امروز با حکم رهبری به این سمت منصوب شده است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: هرکس در رابطه با فتنه موضعش را روشن نکرد و از دیدگاه رهبری حمایت نکرد مسئول است.



باید یک نفر از اصولگرایان در مقابل دو قطب انحراف و فتنه بالا بیاید

عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به فرد دیگری که پرسید آیا درست است که شما و آقای حداد عادل به نفع قالیباف کناره گیری خواهید کرد، اظهار داشت: این ائتلاف مقدمه اتحاد افرادی است که در خط رهبری قرار دارند و به اصولگرا معروفند.

وی اظهار امیدواری کرد تا در نهایت یک نفر از اصولگرایان در مقابل دو قطب انحراف و فتنه بالا بیاید و درنهایت بدون رسیدن به دور دوم انتخابات کار را تمام کنند.

عضو ائتلاف پیشرفت همچنین تدبیر در امور خارجی و داخلی و اجتناب از تنش زایی در داخل و خارج از کشور را از ویژگی های فرد مورد نظر جبهه اصولگرایان برشمرد و گفت: رئیس جمهور آینده باید به فکر معاش طبقه ضعیف جامعه باشد.

وی در پاسخ به فردی که نظر او را درباره جریان انحرافی پرسیده بود نیز گفت: خط صحیح خط تبعیت از ولایت فقیه است نه خط کسانی که از خود اجتهاد می کنند و دکانی بازمی کنند. اینها آدم های کم سواد و انحرافی هستندکه با اظهار نظرهایشان خنده آدم هایی با حداقل علم را نیز درمی آورند.

ولایتی با تاکید بر اینکه باید مقابل این انحراف ایستاد، گفت: هرکسی که حرف نامربوط به زبان می آورد استدلال بی دلیل می کند و در مقابل نص اجتهاد می کند مورد قبول نیست؛ افرادیکه برای جذب آرای مردم به هر منکری دست می زنند.

وی در پاسخ به فردی که پرسید پس چرابه این فرد تریبون داده می شود، گفت: کسی که موقعیت دارد تریبون هم دارد و تازمانیکه موقعیت قانونی دارد نمی توان تریبون را از او گرفت. درست مانند مجلس ششم که با وجود انجام کارهای خلاف شرع بازهم حضرت آقا بر ادامه کار مجلس ششم صبر کردند تا دوره 4ساله شان به اتمام برسد چراکه معتقد بودند قانون باید محترم بماند.



امید رهبر انقلاب به جوانان حزب الهی است

دکتر ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از موقعیت شناسی و بصیرت جوانان حزب الهی گفت: ایام الله 9دی و 23تیر 78را این جوانان رقم زدند وحال نیز امید رهبر انقلاب به همین جوانان حزب الهی است.

وی همچنین در سخنان خود سوریه را بخشی از ذخیره مقاومت دانست و گفت: کسانی که دراین کشور با دولت سوریه می جنگند در واقع با ایران می جنگند چرا که خط دفاعی ایران از لبنان و سوریه و فلسطین شروع می شود و همین افراد به مرسی در مصر فشار می آورند و سعی دارند با توسل به راههای مختلف او را از ادامه راه بازدارند ولی نباید از یاد برد که مرسی در مصر کار سختی پیش رو دارد وبا زحمت فراوان سرپا مانده است و کوچکترین غفلتش می تواند به سقوط او منجر شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: کشورهای بیگانه آمده اند تا سوریه این حلقه طلایی را از زنجیره مقاومت حذف کنند حتی شخصی که آمده بود تا جانشین بشار اسد شود گفته بود پس از پیروزی ارتباط با ایران را قطع خواهد کرد از کمک به لبنان و فلسطین جلوگیری خواهد کرد و ارتباط بااسرائیل را کلیدخواهد زد.

وی درخاتمه تاکید کرد: مخالفان در جنگ کلاسیک شکست خورده اند و حال کار را به انفجار در شهرها کشانده اند در چنین شرایطی کمترین احتمال سقوط حکومت سوریه در طول دو سال گذشته وجود دارد و می رود که ایران و متحدانش در این جبهه پیروز شوند. 

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
زهرا
Iran, Islamic Republic of
10 ارديبهشت 1392 - 17:06
دکتر ولایتی!خواهش می کنم فکر کناره گیری رو از سرتون بیرون کنید،اوضاع کنونی ایران به شخصی همچون شما احتیاج دارد که در سایه ی مقام معظم رهبری کشتی متلاطم ایران رو به سرمنزل مقصود برسانید،ضمنا تا وقتی که در خط ولایت فقیه حرکت کنید به خواست خدا حامی شما می مانیم در غیر اینصورت راه خود را از شما جدا خواهیم کرد.با ولایت زنده ایم /تا زنده ایم رزمنده ایم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها