velayati.ir

تعداد بازدید: ۹۷۵۸
پ
کد خبر: ۸۷۹
تاریخ انتشار: دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - 24 February 2014
دکتر ولایتی:

ایران سانتریفیوژها را کم نمی‌کند

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران تعداد سانتریفیوژها را کم نمی کند و مجتمع آب سنگین اراک و تاسیسات فردو را نیز تعطیل نخواهد کرد.
علی اکبر ولایتی این مطلب را امروز در مصاحبه مشترک با رییس موسسه امور بین الملل ژاپن و در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایرنا مطرح کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در عین تاکید بر حقوق هسته ای خود، به مذاکرات ادامه خواهد داد و از مذاکره برای حل و فصل مسایل مربوط به موضوع هسته ای رویگردان نخواهد شد.
ولایتی همچنین عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان را مورد ستایش قرار داد و گفت: با کارآمدی دکتر ظریف و همکارانش در مذاکرات، روند مذاکرات بخوبی پیش رفته است و ایران هیچ تغییری در مواضع خود از ابتدای مذاکرات تاکنون نداده است و تیم مذاکره کننده کاملا در چارچوب تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب حرکت کرده و هیچ تغییری در آن نداده و نخواهد داد.
ولایتی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره اظهارات اخیر وندی شرمن رییس تیم مذاکره کننده آمریکایی در مذاکرات هسته ای گفت: اظهارات خانم شرمن کاملا از موضع ضعف بود و با آنچه که در مذاکرات وین شاهد بودیم تناقضات زیادی داشت.
وی ادامه داد: بعضی از حرف های او تکراری بود و موضع گیری هایش پشتوانه ای نداشت.
ولایتی گفت: از زمان شروع مذاکرات بین ایران 1+5 ناظران بین المللی شاهد بودند که آمریکا با اصرار به دنبال ازسرگیری مذاکرات و حل موضوع هسته ای ایران به شیوه دلخواه خود بود اما ایران مقابل زیاده خواهی های آنان ایستاد.
وی افزود: تناقض گویی های مقامات و مسوولان آمریکایی نشان می دهد که آنها نیازمند این هستند تا در نزد افکار عمومی داخل آمریکا، خودشان را برنده مذاکرات جلوه دهند و از موضع ابرقدرتی برخورد کنند، موضعی که دیگر تاثیر و پشتوانه سابق را ندارد و ضعف آنها در عراق و افغانستان این را ثابت می کند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، گفت: بیش از اینکه تبلیغات آمریکا در کاستن از اقبال کشورهای جهان برای همکاری با ایران موثر باشد، آشکار شدن مواضع بحق ایران موجب شده است که سفر هیات ها از کشورهای مختلف شامل آلمان، فرانسه ، سوئد، ایتالیا، روسیه ، چین و امروز هم از ژاپن برای ازسرگیری مذاکرات و همکاریهای همه جانبه به ایران آغاز شود.
ولایتی تاکید کرد: آمریکایی ها بدانند که وضعیت دیگر به شرایط سابق بازنخواهد گشت ولو اینکه ما فراز و فرودهایی را در روابط با کشورها داشته باشیم.
ولایتی در باره تحولات اخیر در اوکراین گفت: اوکراین که بعد از فروپاشی شوروی سابق، بعد از روسیه دومین قدرت اقتصادی و علمی در میان کشورهای مشترک المنافع بود، از حدود 10 سال پیش به واسطه بعضی دخالت های خارجی از جمله دخالت آمریکا با مشکلاتی مواجه شده است.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل افزود: مردم اوکراین باید فارغ از هرگونه دخالت خارجی ، سونوشت خود را آزادانه و به دست خودشان تعیین کنند.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص تحولات سوریه هم با بیان اینکه ایران از دولت و ملت سوریه و تمامیت ارضی این کشور حمایت کرده و می کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران از گفت وگوی ملی بین دولت و معارضین در صورتی که دست به سلاح نبرده باشند، استقبال می کند آن را تنها راه حل قابل قبول می داند.
ولایتی با بیان اینکه ایران از هر کشوری که در زنجیره مقاومت علیه رژیم صهیونیستی باشد، حمایت می کند تصریح کرد: سوریه به عنوان یکی از ارکان حلقه مقاومت در منطقه است و جمهوری اسلامی ایران همواره از این کشور حمایت خواهد کرد. امروز کشور سوریه از هر زمان دیگری قدرتمندتر است و توانسته در دل این حوادث، موضع خودش را حفظ کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها