velayati.ir

تعداد بازدید: ۹۳۶۰
پ
کد خبر: ۸۷۶
تاریخ انتشار: يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - 23 February 2014
ولایتی در نشست نویسنده ژاپنی با پژوهشگران ایرانی:

امیدواریم ژاپن استقلال واقعی خود را بازیابد

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب با بیان این که اگر کسی تاریخ ژاپن را بداند می بیند که آنچه امروز در جهان و حوزه بین الملل می گذرد با آنچه که ما از ژاپن توقع داریم متفاوت است، اظهار امیدواری کرد که این کشور بتواند استقلال واقعی خود را در صحنه بین المللی بازیابی کند و در سیاست خارجی استقلال رای لازم را داشته باشد.

به گزارش ایرنا، «علی اکبر ولایتی» عصر یکشنبه در نشست «نائوکی هیاکوتا» نویسنده برجسته ژاپنی و نویسنده کتاب «مردی که او را به لقب دزد دریایی می نامیدند» با پژوهشگران ایرانی که در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، اظهار داشت: می دانیم که ژاپن بعد از شکستی که در جنگ جهانی دوم از متفقین خورد تحت فشار آمریکایی ها است و هنوز هم بخشی از این کشور تحت اشغال آمریکایی ها قرار دارد.

وی اظهارداشت: جزیره اوکیناوا را فراموش نمی کنیم و می دانیم هر سال به مناسبت انفجار بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی مردم ژاپن تظاهرات می کنند و نسبت به استمرار اشغال اوکیناوا معترض هستند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار امیدواری کرد روزی برسد که مردم ژاپن همانطور که در بخش اقتصادی پیشرفت بسیار خوبی داشتند و حرف اول را در دنیا می زنند در حوزه سیاسی و بین‌المللی نیز اقتدار از خود نشان دهند.

ولایتی با بیان این که ژاپن یک کشور آسیایی است و مشترکات زیادی با ایران دارد، خاطرنشان کرد: آن روزی که بین ژاپن و روسیه در سال 1905 جنگ شد و ژاپنی ها در آن جنگ پیروز شدند مردم ایران که خاطره جنگ های ایران و روس را داشتند از این اتفاق خوشحال شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز این امید را داریم که ژاپن جایگاه واقعی خود را در صحنه بین المللی پیدا کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها