velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۰۷۳۲
پ
کد خبر: ۸۶۶
تاریخ انتشار: شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - 15 February 2014
ولایتی در رسانه‌های دیگر

تندروهایی که می‌خواستند ولایتی را استیضاح کنند

یک روزی در همین مجلس شورای اسلامی، برخی از تندروهای آن آمدند علیه آقای ولایتی به عنوان وزیر خارجه کارهایی کردند و می‌خواستند به بهانه جریان مک فارلین او را استیضاح کنند.

به گزارش ایلنا، جشن سالگرد سی و پنجمین پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به همت شورای مشورتی اصلاح طلبان قم با سخنرانی آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی، دبیر کل مجمع مدرسین حوزه علمیه قم و دادستان اسبق کل انقلاب در زمان امام خمینی (ره)، در کتابخانه اقبال قم برگزار شد.

آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی در بخشی از سخنانش گفت:

«شما فکر می‌کنید جریان مک فارلین، و مذاکراتی که دوستان آن موقع راه انداختند و خیلی هم مذاکرات خوبی بود، بدون اجازه امام خمینی (ره) بود؟ نه؛ با اذن امام خمینی (ره) و با اطلاع امام (ره) و با اطلاع بزرگان بود؛ حالا شرایط جوری عنوان شد که مسئله دیگری است؛ یک روزی در همین مجلس شورای اسلامی، برخی از تندروهای آن آمدند علیه آقای ولایتی به عنوان وزیر خارجه کارهایی کردند و می‌خواستند به بهانه جریان مک فارلین او را استیضاح کنند؛ البته پشت پرده‌اش می‌خواستند علیه آقای هاشمی اعتراض کنند، چون ریشه این مذاکره دست آقای هاشمی به عنوان رئیس مجلس بود؛ آن وقت بعضی‌ها که آن وقت گروه خاصی در مجلس بودند نامه نوشتند و آقای ولایتی را در مجلس خواستند که استیضاح یا سؤال کنند؛ امام راحل متوجه شدند که پشت این جریان خراب کردن آقای هاشمی است؛ آن تعبیر امام خمینی (ره) که این‌ها از اسرائیل بدترند در اینجاست؛ چرا؟ برای اینکه یکی از حساسترین قدرت‌هایی که آن روز نمی‌خواست این مذاکرات انجام بگیرد اسرائیل بود؛ البته یک طوری هم برخی کار‌ها با اسرائیل انجام شده بود که من کار ندارم، اما آن نمایندگان مجلس، در آن مذاکره صرف با آمریکا، اطلاعات نداشتند؛ بنا این بود که آن مذاکرات مخفی باشد، اما وقتی اسرائیل اطلاعات پیدا کرد مسئله را فاش کرد؛ چون اسرائیل از روز اول انقلاب می‌خواست، کشور ایران رابطه‌اش با کشورهای اروپایی و آمریکا اصلاح نشود مگر اینکه قبلا رابطه‌اش با اسرائیل اصلاح شود. اسرائیل به خاطر منافع خودش این جنجال را کرد. اما چهارنفر در مجلس و جای دیگر جنجال می‌کردند و آگاهانه یا نا‌آگاهانه به نفع دیگران این کار را کردند و اگر آن روز آن مسئله جریان مک فارلین دنبال می‌شد و درست دنبال می‌شد، و به نتیجه می‌رسید قطعا خیلی از ضرر‌ها را نمی‌کردیم و این کار پیش نمی‌آمد و امروز هم به بسیاری از این تحریم‌ها دچار نشده و مسائل خیلی بهتر حل می‌شد.»

برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها