velayati.ir

تعداد بازدید: ۹۱۴۳
پ
کد خبر: ۸۴۹
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - 06 February 2014
ولایتی در دیدار وزیر امورخارجه سوئد:

اجرای توافق ژنو بر اساس حسن نیت دو طرف ادامه دارد

رییس مرکز تحقیقات استراتزیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مذاکرات بین کشورهای 3+3 و ایران در نخستین گام نسبتا مثبت بود و اجرای توافق ژنو براساس حسن نیت دو طرف می تواند ادامه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی روز چهارشنبه در دیدار کارل بیلدت وزیر امور خارجه سوئد با وی که در مرکز تحقیقات استراتزیک مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شد، اظهارداشت: ایران تمایل دارد مذاکرات دو طرف ادامه داشته باشد؛ ما اعتقاد داریم که استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای حق هر کشور است.

وی ادامه داد: ما قویا این حق را برای خودمان می دانیم و در عین حال برای مذاکرات و بازدید از تاسیسات انرژی هسته ای همواره اعلام آمادگی کرده ایم.

مشاور اموربین الملل رهبر معظم انقلاب افزود: فناوری انرژی هسته ای مورد نیاز ما است و نمی توان برای همیشه از نفت و گاز استفاده کرد؛ البته استفاده با نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی کار مناسبی است.

ولایتی ضمن ابزار خوشحالی از دیدار وزیر امورخارجه سوئد گفت: من از گذشته و از ابتدای فعالیت خود در وزارت خارجه با نخست وزیر فقید سوئد روابط خوبی داشته ام.

کارل بیلدت وزیر امورخارجه سوئد نیز در این دیدار گفت: شروعی جدید میان روابط ایران و غرب آغاز شده و فضای نویی پس از توافق ابتدایی شکل گرفته است که فضاهای نوین تری را ایجاد می کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها