velayati.ir

تعداد بازدید: ۸۹۵۴
پ
کد خبر: ۸۴۶
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - 05 February 2014
دکتر ولایتی:

مذاکره کنندگان در چارچوب تعیین شده رهبری حرکت می‌کنند

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب با بیان این که مذاکرات ژنو در جهت تثبیت حقوق هسته ای ایران و صلح آمیز بودن آن انجام شده، گفت: تا آنجا که بنده از مذاکره کنندگان هسته ای شناخت دارم آنان در چارچوبی که توسط رهبر معظم انقلاب تعیین شده است حرکت می کنند.

به گزارش ایرنا، «علی اکبر ولایتی» عصر سه شنبه پس از دیدار «برتی آهرن» نخست وزیر اسبق ایرلند با وی، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره ارزیابی وی از آینده مذاکرات ژنو گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا طرفدار مذاکره در رابطه با موضوع هسته ای بوده و بر اساس اصول و مبانی که به آن معتقد است استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را حق خود می داند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: جمهوری اسلامی ایران از سالها قبل قرارداد ان.پی.تی را پذیرفته و بر اساس چارچوب این قرار داد کشورهای عضو حق دارند به صورت صلح آمیز از انرژی هسته ای استفاده کنند.

ولایتی اضافه کرد: اگر سوالاتی راجع به چگونگی استفاده از انرژی هسته ای ایران است باید گفت که ایران همواره آمادگی دارد که به این سوالات پاسخ دهد و آنچه در رابطه با هسته ای انجام داده و می دهد در منظر بازرسان بین المللی است و تاکنون نیز هیچ گزارشی خلاف آنچه ایران اعلام کرده ، داده نشده است.

وی تصریح کرد: مذاکرات ژنو در جهت تثبیت حقوق هسته ای ایران، صلح آمیز بودن آن و استمرار حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای بوده است.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب گفت : مادامی که چنین روشی مورد قبول کسانی است که با ایران مذاکره می کنند، ما به مذاکره ادامه می دهیم و امیدواریم گام های بعدی در مذاکره برداشته شود و همچنان مذاکره کنندگان ما با تاکید بر استمرار حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای مذاکرات را ادامه دهند.

ولایتی افزود: اصولا سیاست های اساسی و کلی نظام جمهوری اسلامی ایران چه در حوزه سیاست خارجی و چه در حوزه سیاست داخلی از امور مربوط به رهبر معظم انقلاب است و نظر رهبری همواره این بوده که به هیچ وجه از حقوق هسته ای ملت نباید ذره ای عقب نشینی کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها