velayati.ir

تعداد بازدید: ۸۷۰۲
پ
کد خبر: ۸۴۵
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - 04 February 2014
ولایتی خبر داد:

علاقه‌مندی نخست‌وزیر اسبق ایرلند به دیدار با بازرگانان ایرانی

علی اکبر ولایتی از ابراز علاقه نخست‌وزیر اسبق ایرلند به دیدار با بازرگانان و اتاق بازرگانی ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از پایان دیدارش با برتی آهرن، نخست‌وزیر اسبق ایرلند در جمع خبرنگاران درباره این دیدار دوجانبه گفت: در این دیدار نخست‌وزیر اسبق ایرلند تمایل خود را برای احیای روابط مثبت میان ایرلند و جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که همانند گذشته که روابط در ابعاد دوجانبه و چند جانبه صورت می‌گرفت، ادامه یابد. وی علاقه‌مند است با بازرگانان و اتاق بازرگانی ایران گفت‌وگویی داشته باشد. همین سفر نیز در راستای اعزام هیات‌هایی در جهت توسعه همکاری‌ها و ازسرگیری روابط است.

وی ادامه داد: همچنین در این دیدار، درباره مسائل منطقه‌ای از جمله آینده سوریه گفت‌وگو شد. وی نیز همانند ما هم عقیده هستند که سوریه راه‌حل نظامی ندارد بلکه راه‌حل سیاسی میان حکومت و گروه‌های معارض بدون دخالت بیگانگان و بدون دخالت افراد دیگری که از کشورهای خارجی به داخل سوریه آمدند دارد. همچنین درباره آینده افغانستان و عقب‌نشینی نیروهای خارجی تاکید شد. در این دیدار دو طرف تاکید کردیم که مردم افغانستان می‌توانند سرنوشت خود را بدون دخالت بیگانگان تعیین کنند. به هرحال رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه دارد و این سفر حکایت از آن دارد که در حوزه بین‌المللی ایرلند و ایران دیدگاه‌های سیاسی نزدیکی به هم دارند و این نزدیکی می‌تواند پایه همکاری‌های خوبی در همه زمینه‌ها، اقتصادی و سیاسی داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر انتصاب معاون پارلمانی مرکز گفت: از گذشته این مرکز مشاور پارلمانی داشت که این سمت را آقای عسگری یکی از همکاران مرکز برعهده داشتند و همچنان وی مشاوره پارلمانی را برعهده دارند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها