velayati.ir

تعداد بازدید: ۸۱۶۷
پ
کد خبر: ۸۳۸
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - 02 February 2014
مروری بر دیدگاه‌های ولایتی درباره سوریه

کشورهای حامیِ گروه‌های افراطی، روزی قربانی اقدامات آنها خواهند شد

چکیده‌ای از سخنان علی اکبر ولایتی در دیدار با «امیر طلال ارسلان»، رهبر حزب دموکرات لبنان و هیات همراه را در زیر می‌خوانید:

  • آنچه در سوریه می گذرد، توطئه است و در این توطئه آمریکایی ها، صهیونیست ها و نیروهای ارتجاعی منطقه دست دارند.
  • در طول سالهای گذشته با اشکال گوناگون اقدامات و توطئه های صهیونیست ها و آمریکایی ها علیه مصالح مسلمین و منافع کشورهایی که به نوعی خط مقدم مبارزه با اسرائیل هستند، برخورد داشته ایم، اما باید گفت آنچه امروز در منطقه شاهد آن هستیم بدترین نوع مبارزه با مسلمانان است.
  • آنچه که باعث تعجب می شود این است که برخی کشورهایی که هیچ بویی از دموکراسی نبرده اند، به بهانه برقراری دموکراسی در سوریه از معارضینی که بیشتر آنها سوری هم نیستند، حمایت می کنند.
  • براساس گزارش یکی از دانشگاه های انگلیس در سه سال گذشته و از آغاز بحران سوریه 3 هزار تا 11 هزار نفر علیه دولت این کشور جنگیده اند. نیروهایی که هیچ اعتقادی به دموکراسی ندارند و بیشتر آنها افراطیون و وهابیون هستند.
  • دشمنان اسلام برای ضربه زدن به مقاومت از سوریه آغاز کرده اند، نباید فراموش کرد که سوریه آخرین مقصد آنها نیست. در واقع آنها قصد داشتند سوریه را اشغال کنند- که به لطف خداوند این امر میسر نشد- تا بعد از ساقط کردن حکومت قانونی آن، حکومت دست نشانده وهابی را جایگزین کنند و از این طریق به لبنان، عراق، ایران و سایر کشورهای هم پیمان در منطقه ضربه بزنند. همان طور که امروز بعد از سوریه، شاهد فعالیت نیروهای افراطی و تکفیری در عراق هم هستیم.
  • ایران و متحدان منطقه ای اش مثل سوریه، عراق و لبنان در کنار هم از تمامیت ارضی این کشور دفاع می کنند و با مردم سوریه هم گام هستند.
  • آنهایی که امروز از وهابیت و افراطی گری حمایت می کنند، خود روزی شاهد اقدامات این نیروها علیه منافع شان خواهند بود.
  • اسلام دین عدالت، حقیقت جویی و احترام به انسانهاست، اسلام با تروریسم و افراط گری مخالف است. در واقع اسلامی که نیروهای تکفیری از آن یاد می کنند مربوط به عهد جاهلیت پیش از اسلام است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها