velayati.ir

تعداد بازدید: ۸۸۶۱
پ
کد خبر: ۸۳۶
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - 03 February 2014
ولایتی پس از دیدار با رهبر حزب دموکرات لبنان:

حرف‌های اوباما در مورد ایران تکراری است

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم به ادامه مذاکرات برای حفظ تمامیت حقوق هسته ای صلح آمیز خود است و سخنان اوباما درباره تاثیر فشارهای آمریکا بر ایران حرف تازه ای نبود.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی پس از دیدار امیر طلال ارسلان رهبر حزب دموکرات لبنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید این حق جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شود.

وی تاکید کرد: سخنان اوباما در نطق سالانه و اظهارنظر درباره تاثیر فشارهای آمریکا و تحریم ها بر ایران حرف تازه ای نبود.

وی افزود: رییس جمهوری آمریکا حرف های مختلفی مطرح کرده و این گفته ها نیز تکرار حرف های قبلی است.

وی همچنین بابیان این که مهم پیگیری برنامه صلح آمیز هسته ای ایران است، اظهار امیدواری کرد که مذاکرات در چهارچوب سیاست های کلی نظام که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند، پیش برود.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایرنا درباره نقش و تاثیر جمهوری اسلامی ایران بر جنبش های بیداری اسلامی در منطقه گفت: با وجود اینکه 35 سال از انقلاب اسلامی می گذرد ایران اسلامی همچنان در برابر مشکلات پایدار مانده و امروز الگویی برای کشورها و ملت های اسلامی شده است.

ولایتی خاطرنشان کرد: راه رهایی از استعمار و استثمار بیگانگان تکیه بر اسلام است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد 35 سال حکومت اسلامی در ایران نشان دهنده این واقعیت است که تکیه بر اسلام و ارزش های اسلامی می تواند، مؤثر باشد.

ولایتی همچنین در مورد دیدار امروز خود با امیر طلال ارسلان رهبر حزب دموکرات لبنان اظهار داشت: رهبر حزب دموکرات لبنان از بزرگان دروزی های منطقه (اقلیت شیعه) فردی ملی، طرفدار آزادی فلسطین و معتقد به اتحاد مسلمانان در برابر صهیونیست ها است.

وی افزود: طلال ارسلان به عنوان رهبر دروزی ها در کنار مردم و دولت سوریه علیه کسانی که اسلحه به دست گرفته اند و دست به کشتارمردم بیگناه سوریه می زنند،ایستاده است.

وی با تاکید براین که دیدارهای بین حامیان مردم سوریه در جهت حفظ منافع مشترک و همبستگی هرچه بیشتر منطقه انجام می شود، گفت: این دیدارها در مقابله با مخاطراتی که وحدت مسلمانان و تمامیت ارضی کشورهای اسلامی را تهدید می کند، موثر است.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل همچنین درباره اوضاع کشور مصر گفت: درگیری های موجود در مصر نوعی درگیری داخلی و اختلاف نظرها و سلایق متفاوت در این کشور است.

وی افزود: این دیدگاه های مختلف باید به شکل مسالمت آمیز حل شود.

ولایتی تاکید کرد: هر نوع خشونت، استبداد و خونریزی در مصر که انجام می شود تاسف جمهوری اسلامی ایران را بدنبال دارد. بنابر این امیدواریم که حکومت دمکراتیک، طرفدار اسلام و ارزش های اسلامی توسط مردم مصر انتخاب شود.

وی با بیان این که مردم مصر خواهان اسلام هستند،افزود: آنها از این خشونت ها که در کشورشان رخ می دهد ،ناراحت هستند. بنابراین امیدواریم این مجال به مردم مصر داده شود که هر شخص و یا دولتی که مدنظرشان است، سرکار بیاید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها