velayati.ir

تعداد بازدید: ۸۵۹۶
پ
کد خبر: ۸۳۵
تاریخ انتشار: جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - 31 January 2014
ولایتی در دیدار با رهبر حزب دموکرات لبنان:

سوریه ستون فقرات مقاومت علیه صهیونیست‌هاست

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، سوریه را ستون فقرات مقاومت علیه صهیونیست ها دانست و گفت: بدون اتکا به این کشور مبارزه با اسرائیل برای مقاومت لبنان دشوار بود و از همین رو امروز شاهد جنگ در سوریه هستیم.

علی اکبر ولایتی صبح روز پنج شنبه در دیدار با «امیر طلال ارسلان» رهبر حزب دموکرات لبنان و هیات همراه اظهار داشت: آنچه در سوریه می گذرد، توطئه است و در این توطئه آمریکایی ها، صهیونیست ها و نیروهای ارتجاعی منطقه دست دارند.

وی افزود: در طول سالهای گذشته با اشکال گوناگون اقدامات و توطئه های صهیونیست ها و آمریکایی ها علیه مصالح مسلمین و منافع کشورهایی که به نوعی خط مقدم مبارزه با اسرائیل هستند، برخورد داشته ایم ،اما باید گفت آنچه امروز در منطقه شاهد آن هستیم بدترین نوع مبارزه با مسلمانان است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک خاطرنشان کرد: آنچه که باعث تعجب می شود این است که برخی کشورهایی که هیچ بویی از دموکراسی نبرده اند، به بهانه برقراری دموکراسی در سوریه از معارضینی که بیشتر آنها سوری هم نیستند، حمایت می کنند.

ولایتی به گزارش یکی از دانشگاه های انگلیس درباره نیروهای معارض در سوریه، اشاره کرد وگفت: براساس این گزارش در سه سال گذشته و از آغاز بحران سوریه 3 هزار تا 11 هزار نفر علیه دولت این کشور جنگیده اند.نیروهایی که هیچ اعتقادی به دموکراسی ندارند و بیشتر آنها افراطیون و وهابیون هستند.

مشاورمقام معظم رهبری با بیان اینکه دشمنان اسلام برای ضربه زدن به مقاومت از سوریه آغازکرده اند، عنوان کرد: نباید فراموش کرد که سوریه آخرین مقصد آنها نیست. در واقع آنها قصد داشتند سوریه را اشغال کنند- که به لطف خداوند این امر میسر نشد- تا بعد ازساقط کردن حکومت قانونی آن ،حکومت دست نشانده وهابی را جایگزین کنند و از این طریق به لبنان، عراق ،ایران و سایرکشورهای هم پیمان در منطقه ضربه بزنند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک تاکید کرد: همان طور که امروز بعد از سوریه ،شاهد فعالیت نیروهای افراطی و تکفیری در عراق هم هستیم.

به گفته وی ،ایران و متحدان منطقه ای اش مثل سوریه ،عراق و لبنان در کنار هم از تمامیت ارضی این کشور دفاع می کنند و با مردم سوریه هم گام هستند.

ولایتی تاکید کرد: آنهایی که امروز از وهابیت و افراطی گری حمایت می کنند، خود روزی شاهد اقدامات این نیروها علیه منافع شان خواهند بود.

وی با بیان اینکه اسلام دین عدالت ،حقیقت جویی و احترام به انسان هاست، گفت:اسلام با تروریسم و افراط گری مخالف است. درواقع اسلامی که نیروهای تکفیری از آن یاد می کنند مربوط به عهد جاهلیت پیش از اسلام است.

رییس مرکزتحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به سفر رهبر حزب دموکرات لبنان وهیات همراه به ایران اشاره کرد و اظهار داشت: سفر شما نماد وجود برادری و رابطه عمیق و صمیمی بین دو کشور ایران و لبنان است و کسانی که از افراطی گری و تروریسم حمایت می کنند از اینکه متحدین منطقه ای روابط نزدیکی با ایران داشته باشند،خشنود نیستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: