velayati.ir

تعداد بازدید: ۷۰۲۸
پ
کد خبر: ۸۲۴
تاریخ انتشار: دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - 27 January 2014
دکتر علی اکبر ولایتی:

اظهارات جان‌ کری بلوف است/ مذاکرات هسته‌ای در چارچوب تعیین‌شده دنبال می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در واکنش به ادعای اخیر جان کری درباره روی میز بودن گزینه نظامی گفت: این اولین بار نیست که یک مسئول آمریکایی چنین شعاری می‌دهد لذا این نوع اظهارات بیشتر شبیه یک بلوف است و آمریکا چنین توانی ندارد.

به گزارش فارس، علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص در دیدار با هیات یمنی که در محل مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد، اظهار داشت: ما خوشحالیم از اینکه ملت‌های مسلمان یکی پس از دیگری به حقوق حقه خود می‌رسند و استعمارگران را سرنگون می‌کنند و همه اینها در سایه بیداری اسلامی است.

ولایتی تصریح کرد: مبدا اصلی بیداری اسلامی در عصر ما انقلاب اسلامی ایران بود که آثار آن را در عراق، لبنان، یمن، فلسطین و افغانستان و همچنین دیگر کشورهای اسلامی می‌بینیم و در سایه بیداری اسلامی بود که ما شاهد آزادی سرزمین‌های اسلامی یکی پس از دیگری هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص ادامه داد: همانطور کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز از قید کمونیسم جهانی آزاد شدند، عراق نیز از قید استبداد صدام رهایی یافت و سرنوشت شان امروز به دست خود مردم این کشور است. ما مبارزات مردم یمن برای رهایی از سلطه آمریکا و استبداد موجود در این کشور را می‌بینیم و در طی این سال‌های اخیر آنان توانستند دست استعمار را کوتاه کنند و هم حاکم مستبد را سرنگون سازند ولی می‌بینیم که استعمار دست از یمن برنمی‌دارد ولی مردم یمن به مبارزه خود ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد: نکته تاسف‌بار این است که برخی دولت‌های منطقه ابزار دست قدرت‌های بزرگ هستند و اینها نیز مغلوب اراده ملت‌های مسلمان خواهند شد.

ولایتی متذکر شد: دستاوردهای بیداری اسلامی از بین نخواهد رفت و امثال حسنی‌مبارک به مصر و علی عبدالله صالح به یمن برنمی‌گردند و تلاشی که استعمار و عوامل آن در منطقه می‌کند این است که حلقه مقاومت را بشکنند و حمله به سوریه از این بابت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه سوریه حلقه طلایی مقاومت است تاکید کرد: مبنای استعمارگران این است که این حلقه را بشکنند اما بعد از سه سال تلاش این ملت و دولت سوریه است که پیروز می‌شود، آنان تلاش کردند که در اجلاس اخیر ژنو یک تحمیل بین‌المللی علیه دولت و ملت سوریه داشته باشند ولی این اجلاس هم شکست خواهد خورد زیرا که هدف برگزار کنندگان این اجلاس این است که بتوانند تروریست‌ها، تکفیری‌ها و افراطیون را بر سوریه حاکم کنند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از کشورهای شرکت‌کننده در ژنو مخالف سلطه اجانب در سوریه هستند ولی آنها در اقلیت هستند و بدون تردید تا زمانی که آن کسانی که برپاکننده این اجلاس‌اند به واقعیت‌ها تن ندهند و حقوق مردم سوریه را به رسمیت نشناسند و تروریست‌ها را اخراج نکنند بدون شک از تلاش‌های مذبوحانه خود نتیجه‌ای نخواهند گرفت.

ولایتی تصریح کرد: مشکل سوریه با مراجعه به آرای مردمی این کشور حل می‌شود نه اینکه از افراد غیر سوری به داخل سوریه نفوذ پیدا کنند و کمک تسلیحاتی به آنها شود و با انفجار و کشتن افراد بی‌گناه حکومتی را خلاف مردم سوریه به آنها تحمیل کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت افزود: حضور شما بزرگان در ایران مورد استقبال ماست و بدون شک اهل بیت (ع) در کنار قرآن کریم دو ریسمان محکمی‌اند که پیامبر اکرم از خودشان به یادگار گذاشتند. ما و شما به این توصیه پیامبر عمل کردیم و می‌توان عرض کرد که تمام جهان اسلام چه سنی و شیعه همه به محبت اهل بیت به عنوان وسیله‌ای برای نجات معتقدند.

وی در پایان با بیان اینکه عوامل بیگانه که مخالف دوستی با ایران و یمن هستند در این کشور دست به جنایت زده و دیپلمات ایرانی را شهید می‌کنند، خاطرنشان کرد: ملت یمن بیدار است و تحت تاثیر چنین توطئه‌هایی قرار نمی‌گیرد اگر بیگانگان و عوامل آنها در منطقه تصور می‌کنند که با این اقدامات ملت ایران و یمن تضعیف می‌شود، قطعا اشتباه می‌کنند.

به گزارش فارس، ولایتی در حاشیه دیدار خود با هیات یمنی در جمع خبرنگاران و در واکنش به ادعای اخیر جان کری مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی گفت: این اولین بار نیست که یک مسئول آمریکایی چنین شعارهایی می‌دهد، این گفتگوها و این نوع اظهارنظرها بیشتر شبیه یک بلوف است. آمریکایی‌ها چنین توانی ندارند و اگر هم داشتند آن‌طور در کمال ضعف از عراق و افغانستان اخراج نمی‌شدند، چراکه آنها آمده بودند که در عراق و افغانستان بمانند.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان قوی‌ترین کشور منطقه به طور قطع اجازه چنین جسارتی را به آمریکایی‌ها نخواهد داد تصریح کرد: حتی متفکرین غربی هم این شعارهای توخالی و بدون پشتوانه را قبول نمی‌کنند؛ این نوع شعارها تاثیری در عزم راسخ ملت و جمهوری اسلامی ایران ندارد که بخواهند از دستاوردهای هسته‌ای خود محافظت کنند.

وی اظهار داشت: استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در چارچوب قواعد بین‌المللی همچنان موردنظر و تاکید جمهوری اسلامی ایران است و با این تهدیدها از این میدان خارج نخواهد شد.

ولایتی افزود: جنایتی که اخیرا از سوی تروریست‌ها در یمن بوجود آمد و دیپلمات ما به شهادت رسید مانع از استمرار روابط دوستانه ایران و یمن نخواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک درباره آخرین دور مذاکرات هسته‌ای متذکر شد: باید به طرف‌های مذاکره‌کننده‌ای که در صحنه هستند مجال داده شود تا بتوانند سیاست‌های جمهوری اسلامی را پیش ببرند و بدون تردید مذاکرات ما در حوزه هسته‌ای و چارچوب تعیین شده دنبال می‌شود.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
08 بهمن 1392 - 22:23
من فکر می کنم سناریوی احتمالی اسرائیل را فهمیده ام لطفا به سمع و نظر دکتر ولایتی برسانید باتشکر
به نظر من اسرائيل فکر مي کرد که ايران با آن ها دشمن بود تا هم ضربه زدن به آن ها يک گزينه مقابل امريکا باشد و هم کشورهاي عربي کاري به کار ايران نداشته باشند پس با نقشه اي جلو آمدند لابي اسرائيل دولت اوباما را ورشکسته کرد تا اوباما هم متوجه آن شده و براي انتقام به سمت ايران بيايد و همچنين به دليل ضعف اقتصادي و براي پيروزي مجدد دموکرات ها در انتخابات به سمت ديپلماسي بيايند که اين نيز احتمالا با پيشنهاد مشاورين اوباما بوده است که تحت کنترل اسرائيل بوده اند و همچنين نقشه اي که ايران هم با کشورهاي عربي مشکل جدي پيدا کند و حتي شرايط را به سمتي سوق دادند که القاعده به نيروهاي حزب الله در لبنان حمله کند تا نشان دهند که دشمني ميان ايران و اسرائيل مانع از دشمني آن ها با ايران نمي شود و هم با آمريکا صلح کند و توافق ژنو 1 برقرار شود و همچنين اختلافات اسرائيل و اوباما علني شود تا نيازي به استفاده از اسرائيل به عنوان اهرم تهديد براي آمريکا استفاده نباشد و در نهايت ايران آن ها را به رسميت بشناسد اما ايران باز هم آن ها را به رسميت نشناخت(اشاره به صحبت هاي دکتر روحاني در مورد پاسخ به سوالي در مورد به رسميت شناختن اسرائيل ) و نقشه ي آن ها شکست سختي خورد و احتمالا به سمت نقشه ي دوم خود خواهند رفت يعني پيشنهاد طرفداري از دموکرات ها در دوره ي بعدي انتخابات و همچنين سر و سامان دادن به اقتصاد آمريکا و پيشنهاد تامين هزينه ي جنگ از طرف اعراب به دليل اختلافات شديد اعراب با ايران سر سوريه و مسائل ديگر تا تاسيسات هسته اي ايران را نابود کنند پس بايد از همين الان خود را براي مقابله با نقشه ي دوم اماده کنيم
لطفا منتشر کنيد تا مغزهاي متفکر کشور قبل از اينکه دير شود راهي بيانديشند با تشکر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
10 بهمن 1392 - 15:53
واکنش اسرائیل به وتوی تحریم های کنگره این خواهد بود که ضربه به اقتصاد دولت آمريکا و مدتي بعد زماني که ديدند اوباما هيچ جوره تسليم نمي شود وارد شدن از در دوستي و پيشنهاد طرفداري از دموکرات ها در دوره ي بعدي انتخابات و سر و سامان دادن به اقتصاد دولت اوباما و همان توضیحات بالا
با عرض معذرت آیا به سمع و نظر دکتر ولایتی رسید؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها