velayati.ir

تعداد بازدید: ۷۶۸۲
پ
کد خبر: ۸۲۳
تاریخ انتشار: دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - 27 January 2014
ولایتی در حاشیه دیدار با 60 نفر از شیوخ و فعالان فرهنگی یمنی:

باید از مذاکره کنندگان هسته‌ای حمایت کرد

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: باید به دیپلمات‌های مذاکره کننده هسته‌ای مجال داده شود که بتوانند سیاست های جمهوری اسلامی ایران را که مبنای آن توسط رهبری مشخص شده، به پیش ببرند.

علی اکبر ولایتی عصر یکشنبه پس از دیدار با 60 نفر از شیوخ، علما، فعالان فرهنگی و زیدی‌های یمنی و در جمع خبرنگاران این مطلب را در پاسخ به پرسش خبرنگار سیاسی ایرنا مبنی بر این که با توجه به نزدیک شدن به آغاز مذاکرات جامع میان ایران و 1+5 و لزوم انسجام داخلی وحدت بیشتر برای حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای مخالفت‌ها از سوی برخی محافل افزایش یافته که بیشتر رنگ و بوی سیاسی دارد تا انتقاد فنی و کارشناسی، عنوان کرد.

وی افزود: مذاکرات پیچیده و حساسی را در پیش داریم و لازم است از تیم مذاکره کننده حمایت کنیم.

ولایتی اظهار داشت: بدون تردید مذاکره کنندگان ما در حوزه هسته ای نشان دادند که به چارچوب تعیین شده در نظام جمهوری اسلامی ایران در رابطه با حفظ حقوق هسته ای پای بند هستند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه ما باید آرزو و دعا کنیم که این همکاران ما که فعالیت خود را در صحنه‌های سیاسی نشان داده اند، در مسیر درست و منافع جمهوری اسلامی ایران حرکت کنند؛ همان طور که تا به حال حرکت کرده اند.

ولایتی همچنین در پاسخ به سوالی درباره صحبت‌های وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر وجود گزینه های نظامی روی میز علیه ایران، اظهار داشت: این اولین باری نیست که مسئولان آمریکایی چنین شعارهایی را می‌دهند که این اظهارات بیشتر به یک بلوف شبیه است.

وی افزود: معلوم است که آمریکایی ها چنین توانی ندارند چرا که اگر داشتند ، آن طور در کمال ضعف از عراق و افغانستان اخراج نمی شدند.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری ادامه داد: آمریکایی ها آمده بودند که در عراق و افغانستان بمانند و حتی در زمان اشغال عراق یک حاکم آمریکایی برای آن جا مشخص کرده بودند اما مردم شجاع عراق و افغانستان آن ها را اخراج کردند.

ولایتی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قوی ترین کشور منطقه قطعا اجازه چنین جسارتی به آمریکایی ها نخواهد داد.

وی اضافه کرد: حتی متفکرین غربی نیز این نوع شعارهای بدون پشتوانه و تو خالی را باور نمی‌کنند.

ولایتی خاطر نشان کرد: این گونه شعارها تاثیری در عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران ندارد که از دستاوردهای هسته‌ای خود محافظت کند.

وی تصریح کرد: استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای در چارچوب قوانین بین المللی همچنان مورد نظر و تاکید جمهوری اسلامی ایران است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با این شعارها و تهدیدها جمهوری اسلامی ایران از میدان خارج نخواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: