velayati.ir

تعداد بازدید: ۷۵۴۳
پ
کد خبر: ۸۱۵
تاریخ انتشار: شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - 25 January 2014
امروز در مرکز تحقیقات استراتژیک

ولایتی با رییس آکادمی علوم اجتماعی چین دیدار کرد

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آکادمی علوم اجتماعی چین و مرکز تحقیقات اسراتژیک می توانند روابط نزدیک تر و سازنده تری در جهت پیشبرد روابط راهبردی بین دو کشور داشته باشند.

به گزارش ایرنا، «علی اکبر ولایتی» روز شنبه در دیدار با «وانگ چی شان» عضو حزب کمونیست و رییس آکادمی علوم اجتماعی چین با وی، اظهار داشت: بعد از تفاهمات رییس جمهوری اسلامی ایران و چین لازم است که بین ارگان های مختلف دو کشور ارتباطات بیش از گذشته و موثرتر از گذشته انجام شود.

وی افزود: بدون تردید سفر شما یک سفر کاری و در عین حال گسترده به تهران و دیگر شهرهای ایران است و این سفر می تواند در انعکاس واقعیت های موجود در ایران به چین موثر باشد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: می توانیم پایه ای را برای همکاری مستمر و سازمان یافته با یکدیگر در راستای یک تفاهم داشته باشیم و سفر شما می تواند در این راستا گام اول باشد.

عضو حزب کمونیست و رییس آکادمی علوم اجتماعی چین نیز در این دیدار گفت: هدف از این سفر آشنایی بیشتر دو ملت و دو دولت چین و ایران است.

وانگ چی شان اظهار داشت: برای پیگیری موارد مطرح شده در دیدار رییس جمهوری چین با دکتر روحانی رییس جمهوری ایران برای برقراری روابط استراتژیک بین دو کشور به تهران آمده ام و سعی می کنم این روابط بیشتر و صمیمانه تر شود.

وی با بیان اینکه این اولین سفر من به ایران است، خطاب به علی اکبر ولایتی، گفت: ما چینی ها احساس برادری با شما می کنیم.

رییس مرکز آکادمی علوم اجتماعی چین گفت: برای شرکت در اجلاس داووس به ژنو رفتم و از فرانکفورت مستقیما به ایران آمدم و بامداد دیروز به ایران رسیدم.

چی شان ادامه داد: به خاطر علاقه مندی به تمدن و مردم ایران بدون هیچ استراحتی به اصفهان رفتم و در مسیر برگشت نیز سری به شهر قم زدم که یک شهر مقدس اسلامی است.

وی اظهار داشت: صبح امروز نیز با حسام الدین آشنا رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری نیز دیدار داشتم.

این مقام چینی ابراز امیدواری کرد که تبادلات و همکاری بیشتری با مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برای همکاری راهبردی بین دو کشور داشته باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها