velayati.ir

تعداد بازدید: ۸۲۵۲
پ
کد خبر: ۸۱۳
تاریخ انتشار: شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - 25 January 2014
اروه دوشارت به مرکز تحقیقات استراتژیک رفت

دیدار ولایتی با وزیر پیشین امورخارجه فرانسه

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام خطاب بر گسترش همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و فرانسه تاکید کرد.

به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام امروز در دیدار با اروه دوشارت وزیر اسبق امورخارجه فرانسه ضمن خوش‌آمدگویی به وی برای سفر به تهران گفت:‌ بنده سابقه خوبی از همکاری با شما در تصدی وزارت امورخارجه دارم و موقعی که از جنابعالی دعوت کردیم تشریف بیاورید، به یاد خاطرات آن زمان بودم.

وی خاطرنشان کرد: ما با شما اشتراکات ارزشمندی در جهت منافع مشترک ایران و فرانسه و صلح در منطقه داریم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص ادامه داد: در جنگ 16 روزه بین مقاومت لبنان و اسرائیل، ما و شما در دمشق طی اقامت طولانی اقدام بسیار موثری را در آن زمان انجام دادیم.

ولایتی با بیان اینکه این همکاری بین ما و شما در جهت ایجاد آرامش در منطقه بود، اظهار داشت: این اقدام به عنوان یک کار مثال‌زدنی در همکاری سطح بالای ایران و فرانسه در تاریخ ثبت شد.

وی خطاب به دوشارت گفت: امیدوارم سفر شما مقدمه‌ای برای آغاز همکاری‌های ارزشمند همه‌جانبه ایران و فرانسه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شود.

به گزارش تسنیم، دوشارت وزیر اسبق امورخارجه فرانسه نیز در این دیدار که در مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد خطاب به ولایتی گفت: من از جنابعالی خاطرات بسیار دقیقی برای حل بحران سوریه دارم. شما در آن دوره نقش بسیار مهمی را ایفا کردید.

وی با بیان اینکه در آن دوره تلاش‌های مشترکی بین ایران و سوریه مورد توجه قرار گرفته بود، افزود: ما با مشکلاتی مواجه شدیم و باید راه‌حلی پیدا می‌کردیم تا برای طرفین رضایت‌بخش باشد که نهایتا به نتیجه رسیدیم.

وزیر امورخارجه سابق فرانسه با بیان این مطلب که شرایط تغییر کرده اما با دیگران همانها هستند، تصریح کرد: جنابعالی و بنده و کشورهای ما در وضعیت‌های مشابه قرار دارند. من هم با جنابعالی موافقم که باید بتوانیم به راه‌حل‌هایی برسیم که برای طرفین قابل قبول باشد.

دوشارت تاکید کرد: به ویژه برای بنده حائز اهمیت است که ایران مجددا جایگاه خود را در صحنه بین‌الملل بازیابی کند.

وی با بیان اینکه ایران باید در جایگاه خود در صحنه بین‌الملل مستقر شود تا بتوانیم بر مشکلات فائق بیاییم، به مشکلات اخیر در سوریه اشاره کرد و افزود: مشکلات سوریه مشکلات مهمی است و خطرات زیادی را به دنبال داشته است. ضمن اینکه در درجه اول ملت سوریه امروز احساس بدبختی می‌کند.

وزیر امورخارجه سابق فرانسه تصریح کرد: کشورهای مجاور و کل منطقه و اروپائیان و فرانسه برای این مسئله بسیار متأثر هستند، از این رو نیاز داریم با هم همکاری کنیم.

دوشارت با اشاره به مسئولیت‌های متعدد ولایتی افزود: خوشحالم شما در سالهای طولانی موفق بودید تا مسئولیت‌های مهمی را به عهده بگیرید. البته من در شرایط دیگری قرار دارم و همچنان علاقه‌مندم تا سهم خود را ادا کنم. من یک دفتر وکالت دارم و علاقه‌مند هستم به مسائل بین‌المللی فکر کنم و معتقدم ما می‌توانیم همکاری‌های خود را ادامه دهیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها