velayati.ir

تعداد بازدید: ۶۸۳۷
پ
کد خبر: ۸۰۱
تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - 20 January 2014
ولایتی در مراسم افتتاح رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی:

ایران به کشوری تعیین کننده در معادلات بین المللی تبدیل شده است

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز ایران با رهبری درایتمندانه مقام معظم رهبری به کشوری تعیین کننده در معادلات منطقه ای و بین المللی تبدیل شده است.

علی اکبر ولایتی، روز یکشنبه در مراسم افتتاح رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی، افزود: امروز ایران بانفوذ ترین کشور در آسیای میانه و شمال آفریقا است و روز به روز بر عظمت و تاثیر گذاری آن افزوده می شود.

به گزارش ایرنا، وی اظهارداشت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد توسعه ارزشهای اسلامی در جهان هستیم و سایر مکتبهای درمنطقه و جهان تاثیر گذاری خود را از دست داده و کنار زده شده اند.

وی خاطر نشان کرد: مارکسیست به موزه سپرده شد و لیبرالیسم به بن بست رسیده و آرمان لیبرالیست ها در جهان دچار ورشکستگی شده است.

ولایتی گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی بی نظیر در جهان اسلام و حتی کل دنیا است که با رهبری امام خمینی (ره) و آرمانی ماندگار مبتنی بر ارزشهای اسلامی و همت و حضور مردم به پیروزی رسید و امروز کشور ما به برکت آن به توسعه و عزت بسیاری در ابعاد مختلف دست یافته است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی اضافه کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران سرمنشاء بیداری اسلامی و الهام بخش نهضت های بیدارگرایانه در سایر کشورهای مسلمان منطقه و جهان اسلام است.

وی دستیابی ایران به فناوری صلح آمیز هسته ای را از دیگر برکات نظام جمهوری اسلامی ذکر کرد و گفت: اگر زمانی غربی ها حاضر نبودند کشورمان حتی یک سانتریفیوژ تولید کند، در سایه ایستادگی این حق طبیعی ملت ایران، امروز به فعالیت 19 هزار سانتریفیوژ راضی شدند.

وی در ادامه، توسعه آستان قدس رضوی و بارگاه منور حضرت ثامن الحجج (ع) در زمینه های مختلف بعد از انقلاب را یاد آور شد و گفت: هیچ بخشی در سطح جهان به اندازه آستان قدس حافظ میراث فرهنگی و هنرهای اسلامی و ایرانی نبوده است.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل گفت: حضور با برکت امام رضا (ع) در ایران سرمنشاء برکات بسیار عظیم در کشور ما شده و هر چه داریم به برکت بارگاه منور آن حضرت است.

وی بیان کرد: تا قبل از حضور آن حضرت در خراسان، تشیع این منطقه دچار سرگردانی بسیار بود و شیعیان اسماعیلی بر زیدیان غلبه داشتند ولی حضور امام رضا (ع) موجب توسعه مکتب و معارف اهل بیت (ع) در ایران و این منطقه شد.

رواق دارالمرحمه حرم مطهر امام رضا (ع) با زیربنای هفت هزار و 900 مترمربع و پنج هزار و 300 متر مربع فضای عبادی مفید با ظرفیت بیش از 10 هزار نفر نمازگزار در طبقه پایین رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر احداث شده است.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
شایسته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
30 دی 1392 - 10:48
ایستادگی بر سر آرمان های دینی و ملی همراه با تدبیر و درایت ایرانی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها