velayati.ir

تعداد بازدید: ۶۷۸۲
پ
کد خبر: ۷۹۷
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - 15 January 2014
مهمترین محورهای سخنان ولایتی در دیدار با «ویتالی نامکین»

آمریکا به تعهداتش عمل نکند دوستانش را از دست خواهد داد

به گزارش «نسیم» مهمترین محورهای سخنان علی‌کبر ولایتی در حاشیه دیدار با "ویتالی نامکین"، رئیس انیستیتو مطالعات آکادمی شرق شناسی علوم روسیه در جمع خبرنگاران بدین شرح است:

-سفر آقای ظریف به کشورهای منطقه مهم و ضروری است و تاثیرات مهمی در ارتباطات منطقه خواهد داشت.

- تیم مذاکره کننده هسته‌ای تلاش می کند که حقوق هسته ای ما را حفظ و مواضع درستی اتخاذ کنند و امیدواریم این تلاش‌های جدی را ادامه دهند.

-مذاکرات در سطوح مختلف ادامه پیدا خواهد کرد و ما به دوستان خود در وزارت خارجه و آقای ظریف و همکارانش امیدواریم و امید است نتایج خوبی به دست بیاورند.

-آقای ظریف با سابقه و تجربه 30 ساله‌ای که در عرصه‌های بین‌المللی دارند به وی کمک خواهند کرد تا مذاکرات را کارشناسی شده پیش ببرند.

-راه آسانی در پیش نیست و آمریکایی‌ها همچنان زیاده‌طلبی‌های خود را خواهند داشت و دارند ولی این تدبیر و پایداری دوستان ما در گروه مذاکره کننده است که می‌تواند حقوق هسته‌ای ما را کاملا حفظ و احیا کند و این به این شرط است که با تدبیر و جدیت ادامه دهند.

-آمریکایی‌ها زیاده طلبی های خود را داشته و هیچگاه نسبت به ما حسن نیت نداشته‌اند و با توجه به سوابق آنها در برخورد با حقوق ایران توقع ما این نیست که غیر از این باشد ولی بدانند اگر چنانچه در روند مذاکرات به توافقات ژنو پایبند نباشند اعتماد مردم دنیا را از دست خواهند داد همچنان که در طی مذاکرات اعتماد اعضای 1+5 را از دست دادند.

-آنها اگر به توافق ژنو پایبند نباشند دوستان خود حتی بعضی از اعضای 1+5 را ازدست خواهند داد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها