velayati.ir

تعداد بازدید: ۷۱۱۰
پ
کد خبر: ۷۹۶
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - 15 January 2014
در حاشیه دیدار با رئیس انستیتوی روسیه و در جمع خبرنگاران مطرح شد

دفاع ولایتی از عملکرد ظریف و هشدار به سران آمریکا

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر آمریکا برخلاف توافق نهایی ژنو حرکتی انجام دهد دوستان خود از جمله برخی کشورهای ۱+۵ را از دست خواهد داد.

به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز چهارشنبه در حاشیه دیدار با رئیس مرکز انستیتو علمی آکادمیک روسیه که در این مرکز برگزار شد، در جمع خبرنگاران و درباره رویکرد وزارت خارجه در منطقه و توافقنامه ژنو، اظهار داشت: سفر آقای ظریف به کشورهای منطقه، از سفرهای لازم و مفید بوده است و مذاکرات ژنو نیز با پیگیری دوستان در وزارت خارجه خوب پیش می‌رود.

ولایتی در عین حال با اشاره به مشکلاتی که بر سر راه مذاکرات قرار دارد، ادامه داد: دوستان ما حداکثر تلاش خود را انجام می‌دهند تا مشکلات از پیش رو برداشته شود و حقوق هسته‌ای ایران را نیز کاملا حفظ کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امیدوار هستیم وزارت خارجه بتواند تلاش‌های خود را به صورت جدی، سازنده و مفید ادامه دهد و مذاکرات در سطوح مختلف ادامه پیدا کند لذا نتایجی که با تلاش‌های آقای ظریف و وزارت امور خارجه انجام می‌شود، به دست‌ آید.

وی تصریح کرد: آقای ظریف در حوزه بین‌الملل رابطه زیادی دارد و این تجربه 30 ساله به آنها کمک می‌کند که بتوانند مذاکرات را به صورت مناسب و کارشناسی شده پیش ببرند چرا که در مذاکرات راه آسانی در پیش نیست.

ولایتی بر همین اساس اظهار داشت: آمریکا زیاده‌طلبی‌های خود را ادامه می‌دهد اما تدبیر و پایداری گروه مذاکره‌کننده باعث خواهد شد که از حقوق هسته‌ای ایران حفاظت شود.

وزیر امور خارجه اسبق کشورمان در خصوص تصویب تحریم‌های جدید در کنگره آمریکا و ادعای اوباما برای وتوی این تصمیمات به خبرنگار فارس گفت: آمریکایی‌ها زیاده‌طلبی‌های خود را دارند و هیچگاه در رابطه با ایران حسن نیتی را که ادعا می‌کنند، نشان ندادند، بنابراین با توجه سوابق آنها توقعمان از آمریکا چیز دیگری نیست.

وی افزود: آمریکا بداند اگر بخواهد این مذاکرات با موفقیت پیش رود باید به قرارهایی که گذاشته‌، پایبند باشد چرا که در غیر این صورت اعتماد مردم دنیا را به خود از دست خواهد داد. همان طور که برخی از اقدامات آنها مورد اعتراض برخی از کشورهای 1+5 از جمله روسیه قرار گرفت؛ بنابراین اگر آمریکا برخلاف توافق نهایی ژنو حرکتی انجام دهد دوستان خود از جمله برخی کشورهای 1+5 را از دست خواهد داد.


نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
محمد صائب
Iran, Islamic Republic of
26 دی 1392 - 13:15
رفتار اخیر امریکایی ها نشان داد که در تعامل با اروپایی ها هم صادق نیستند زیرا این رفتار بی منطق منافع اروپایی ها و حتی مردم امریکا را هم به خطر می اندازد و شاید فقط به نفع سلفی ها و اسرائیلی هاست.
احمد علی جهان بین
Iran, Islamic Republic of
28 دی 1392 - 21:42
اصلا فلسفه تشکیل رژیم جعلی اسرائیل ، اینست که جهان را به فساد بکشد کما اینکه در اروپا و امریکا می بینیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: