velayati.ir

تعداد بازدید: ۷۱۴۷
پ
کد خبر: ۷۷۵
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - 08 January 2014
در مرکز تحقیقات استراتژیک انجام شد

دیدار عادل عبدالمهدی با دکتر ولایتی

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با معاون سابق رئیس‌جمهور عراق بر نقش این کشور در ایجاد وحدت مسلمانان تاکید کرد.

به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر روز سه‌شنبه با عادل عبدالمهدی معاون سابق رئیس‌جمهور عراق در محل مرکز تحقیقات دیدار و درباره مسائل مختلف گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه معاون سابق رئیس‌جمهور عراق برای فرار از شر صدام در فرانسه به سر می‌برد، اظهار داشت:‌ او همکاری خوبی با مجمع جهانی اهل بیت داشت.

ولایتی، عادل عبدالمهدی را از استوانه‌های کار سیاسی در عراق عنوان کرد و افزود: عراق نقش مهمی در صلح و ثبات منطقه و مبارزه با تروریست دارد.

دبیر سابق مجمع جهانی اهل بیت(ع) بر نقش عراق در ایجاد وحدت مسلمانان و مراحل نظام‌سازی در این کشور اشاره کرد.

در ادامه این دیدار، عبدالمهدی معاون سابق رئیس‌جمهور عراق با بیان اینکه صدام رفت و بدی‌های خود را به گور برد، یادآور شد: ما نشریات مجمع اهل بیت(س) را به فرانسه ترجمه می‌کردیم و زمانی که برای شرکت در مجمع جهانی اهل بیت(ع) به ایران آمدیم کار فرهنگی گسترش یافت.

وی تأکید کرد: عراق روز به روز قدرتمندتر می‌شود اما همچنان که دشمن تلاش داشت با جنگ و صدام مانع از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی شود و خودش نیز شکست خورد، امروز نیز در تلاش است حرکت رو به رشد عراق را بگیرد که قطعاً موفق نخواهد شد.

در این دیدار، عبدالمهدی معاون سابق رئیس‌جمهور عراق ضمن ابراز رضایت از دیدار با ولایتی اظهار داشت:‌ ما به این دیدار و آشنایی مفتخر هستیم چرا که مسائل زیادی وجود داشت و این کار زمانی برای ما رویا بوده است.

معاون سابق رئیس‌جمهور عراق افزود: کسی فکر نمی‌کرد جمهوری اسلامی معادله بزرگی را در جهان و منطقه رقم بزند و ما نیز از شر صدام راحت شویم از این رو اینها از اتفاقات بزرگی است.

وی با اشاره به انتشار ده‌ها اثر به برکت مجمع جهانی اهل بیت، یادآور شد: ما زمانی برای کارهای فکری و تبلیغاتی می‌آمدیم اما کارهای سیاسی هم در جریان بود و این توانست نقش گسترده‌ای در روابط داشته باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها