velayati.ir

تعداد بازدید: ۶۷۴۰
پ
کد خبر: ۷۷۳
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - 07 January 2014
عضو کمیسیون امنیت ملی در دفاع از پیشنهاد ولایتی:

مذاکرات جداگانه ایران با 1+5 در پیشبرد اهداف، موثر است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد علی‌اکبر ولایتی برای مذاکره جداگانه ایران با کشورهای عضو با 1+5 آن را در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای موثر دانست.

باقر حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به نیازی که کشورهای عضو 1+5 به ایران دارند، ما می‌توانیم به صورت جداگانه با هر کدام از اینها گفت‌وگوهایی داشته باشیم، چراکه آنها شدیدا نیازمند ارتباط با ایران هستند و از قبل قطع این ارتباط بسیار متضرر شده‌اند.

وی افزود: اگر ما به این کشورها بگوییم که لازمه ادامه ارتباطات بین ایران و آنها، همراهی با جمهوری اسلامی است، این می‌تواند بر احقاق حقوقمان موثر باشد.

نماینده مردم زابل در مجلس یادآور شد: اگر این کشورها را به صورت مستقل مورد توجه قرار دهیم، به آنها بها دهیم و گوشزد کنیم که منافع ملی خودشان را بر دیگران ترجیح دهند، به روند پیشبرد مذاکرات هسته‌ای ایران کمک خواهد کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت مذاکره جداگانه ایران با کشورهای عضو 1+5 ممکن است آمریکا و رژیم صهیونیستی در این مسیر سنگ‌اندازی کنند، گفت: اینطور نیست که این کشورها دربست در اختیار آمریکا باشند، بلکه در بسیاری از موارد مجبور می‌شوند به خاطر منافع ملی خودشان با همراهی کنند، بنابراین اگر ما همراهی تنها سه کشور از این شش کشور را هم داشته باشیم، در پیشبرد اهدافمان موثر خواهد بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها