velayati.ir

تعداد بازدید: ۶۰۶۵
پ
کد خبر: ۷۶۲
تاریخ انتشار: جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲ - 03 January 2014
نایب‌ رییس کمیسیون امنیت‌ملی مطرح کرد

پیشنهاد دکتر ولایتی، بسیار ارزشمند و دیپلماتیک است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که انجام مذاکرات و گفت‌وگو‌های جداگانه با اعضای گروه 1+5 لازم است اما باید همه در یک قالب دیده شود تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

احمدرضا دستغیب در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد پیشنهاد ولایتی، مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در مورد گفت‌وگوی جداگانه با اعضای 1+5 در موضوع هسته‌ای گفت: پیشنهاد آقای ولایتی محترم و ارزشمند است و این کار دیپلماتیک به شمار می‌آید اما نباید از نقش تک تک اعضای عضو شورای امنیت سازمان ملل غافل شد و فارغ از آنها بحث کرد.

وی خاطرنشان کرد: گفت‌وگو‌ی جداگانه با اعضای 1+5 مسیری است که تاحدودی در گذشته رفته بودیم به همین دلیل به نظر می‌رسد که انجام کار جداگانه لازم باشد اما همه چیز باید در یک قالب و مجموعه در نظر گرفته شود، تجربه نشان می‌دهد که نمی‌توان فارغ از کل مجموعه اعضای 1+5 در این مورد به نتیجه رسید.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه پیشنهاد ولایتی را فارغ از محتوای آن بسیار ارزشمند و خوب دانست و گفت: اقدام آقای ولایتی و اظهارنظرشان برای حل موضوع مربوط به پرونده هسته‌ای و سایر موضوعات مورد مناقشه بین جمهوری اسلامی و کشورهای غربی ارزشمند است، خوب است که سایر رجل سیاسی کشور نیز فارغ از سلایق سیاسی‌شان به این موضوع توجه کنند.

دستغیب افزود: رجل سیاسی باید دستگاه دیپلماسی را از نظرات تخصصی و کارشناسی‌شان بهره‌مند نمایند.

وی با بیان اینکه پیام پیشنهاد ولایتی این است که کسب موفقیت در موضوع پرونده هسته‌ای متعلق به همه مردم است گفت: جریانات سیاسی، گروه‌ها و احزاب و حتی آنها‌یی که در حماسه سیاسی انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری موفقیتی را به دست نیاوردند باید بدانند که چنین موفقیت‌هایی مشمول حال آنها می‌شود و متعلق به همه مردم است، این موضوع می‌تواند در پر کردن فاصله موجود مؤثر و کمک‌کننده باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها