velayati.ir

تعداد بازدید: ۶۵۳۴
پ
کد خبر: ۷۲۵
تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - 07 December 2013
دکتر ولایتی:

ماندلا رهبر معظم انقلاب را «رهبر من» خطاب می‌کرد

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: در سفر ماندلا به جمهوری‌ اسلامی ایران، او به دیدار مقام معظم رهبری آمد و نکته مهم و جالب توجه در این ملاقات این بود که بارها در طول مذاکره، ایشان را با عنوان «رهبر من» خطاب می‌کرد.

علی‌اکبر ولایتی، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با فارس با اشاره به درگذشت نلسون ماندلا رهبری ضدآپارتاید افریقا، به جایگاه ویژه وی در مبارزات ضداستعماری و آزادی‌بخش مردم آفریقای جنوبی اشاره کرد و اظهارداشت: ماندلا نقش بسیار جدی و ماندگاری را در زمینه مبارزات و مقابله با نژادپرستی ایفا کرد.

وزیر اسبق امور خارجه با تاکید بر اینکه ماندلا یکی از شخصیت‌های مهم در مبارزات ضد‌استعماری بود، تصریح‌کرد: ثمرات دیدگاه‌‌های او موجب شد تا آفریقای جنوبی در طول تمام این سال‌ها به عنوان یکی از مهمترین کشورهای منطقه محسوب و نقش خود را در معادلات جهانی و بین‌المللی ایفا کند.

وی با تاکید بر وجود ارتباط بسیار صمیمی و نزدیک نلسون ماندلا با جمهوری اسلامی ایران به نقل خاطره‌ای از وی پرداخت و گفت: ماندلا بعد از آزادی از زندان و قبل از اینکه به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود، اولین کشوری که به آن سفر کرد، جمهوری اسلامی ایران بود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری یادآور شد: در آن سفر به دیدار مقام معظم رهبری آمد و نکته مهم و جالب توجه در این ملاقات این بود که بارها در طول مذاکره رهبر معظم انقلاب را با عنوان «رهبر من» خطاب می‌کرد.

ولایتی افزود: رابطه وی با جمهوری اسلامی، چه در دوران مبارزه پس از آزادی و چه دوران ریاست جمهوری بسیار صمیمی بود و علاقه وافری به رهبر معظم انقلاب داشت.

وی تاکید کرد: ماندلا فرد شاخصی بود که در کل آفریقا و جهان سوم در صحنه بین‌المللی نقش ارزنده‌ای را ایفا کرد و در ارتباط با ایران، علی‌رغم وجود همه فشارها و تحریم‌ها به طور جدی ارتباط خود را حفظ می‌کرد.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
احمد علی جهان بین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
10 دی 1392 - 09:50
درود بر رهبر معظم انقلاب
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: