velayati.ir

تعداد بازدید: ۶۵۲۴
پ
کد خبر: ۷۱۵
تاریخ انتشار: يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - 24 November 2013
ولایتی در آیین معارفه خود به عنوان رییس مرکز تحقیقات استراتژیک:

تیم مذاکرات هسته‌ای گام بلندی برداشت

رییس جدید مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان این که دکتر حسن روحانی و دولت در گام های نخست در سیاست خارجی موفق بودند گفت: همکاران سابق ما آقایان ظریف و عراقچی که محصول کار 30 ساله وزارت امور خارجه هستند توانستند قدم های بزرگی بردارند.

به گزارش ایرنا، «علی اکبر ولایتی» عصر یکشنبه در آیین معارفه خود به عنوان رییس مرکز تحقیقات استراتژیک که با حضور آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» در سالن آفتاب این مرکز برگزار شد افزود: از اعتماد رهبر معظم انقلاب و آیت الله هاشمی رفسنجانی به اینجانب تشکر می کنم و امیدوارم شایستگی این حُسن اعتماد را در عمل نشان دهم.

ولایتی اظهار داشت: مرکز تحقیقات استراتژیک باید به عنوان مرکز مادر برای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی بتواند به ندای پژوهشگران در زمینه پژوهش و پیشرفت کشور پاسخ مثبت دهد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: توقع رهبر معظم انقلاب و آیت الله هاشمی رفسنجانی این است که این مرکز پشتوانه علمی در راستای انجام سیاست های کلی و تصمیمات اساسی نظام و کشور باشد.

ولایتی از دکتر حسن روحانی، رییس سابق مرکز تحقیقات استراتژیک و همکاران وی در این مرکز تشکر کرد و اظهار داشت: این مرکز با زحمات زیادی به اینجا رسیده است و امیدوارم آقای روحانی در سنگر جدید هم موفق باشند.

وی ادامه داد: همچنان که در گام های اول در سیاست خارجی موفق بودند و همکاران سابق ما آقای دکتر ظریف و عراقچی که محصولات کار 30 ساله وزارت خارجه هستند، توانستند این قدم بزرگ را بردارند ولی هنوز ما در گام های اولیه هستیم و همچنان باید این تلاشگران در عرصه دیپلماسی بتوانند در قدم های بعدی نیز موفق باشند.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند همواره ایستادگی شاخص آنها باشد چرا که با ایستادگی مردم و رهنمودهای رهبری و ایستادگی همه مسوولین می توانیم بقیه قسمت های مربوط به احقاق حقوق هسته ای را به پیش ببریم و انشاالله اینطور خواهد شد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک در ادامه اظهارامیدواری کرد که در مسوولیت جدیدی که در پیش دارد بتواند در راستای بازسازی پایه های تمدن نوین اسلامی گام بردارد .

ولایتی افزود: در مطالعه تمدن اسلامی می بینیم جز در سایه همکاری و پژوهش، حتی کسانی که تحصیلات عالیه دارند از آن بی اطلاع هستند و امیدواریم ما بتوانیم آن را نوسازی کنیم و اسلام این ظرفیت را دارد.

وی با بیان این که ما می توانیم ادعا کنیم که چند هزار سال تاریخ به هم پیوسته فرهنگی داریم اظهار داشت: فرهنگ خمیرمایه تمدن اسلامی و ایرانی است و حفظ آن مهم است.

ولایتی با بیان این که این انقلاب هم یک انقلاب فرهنگی است خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب شخصیت های فرهنگی هستند و کارهای فرهنگی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در قبل از انقلاب در حوزه قرآنی کاملا روشن است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان این که شخصیت های برجسته نظام، شخصیت های فرهنگی هستند و کار نظام با تقویت فرهنگ پیش می رود اظهار امیدواری کرد که بتوانیم پایه های بازسازی تمدن اسلامی را در کشور بنا کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها