velayati.ir

تعداد بازدید: ۶۹۸۷
پ
کد خبر: ۶۸۲
تاریخ انتشار: جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۲ - 25 October 2013

انتشار پوستر همایش هزاره تألیف قانون بوعلی سینا

همایش هزاره تألیف کتاب قانون در طب ابن‌سینا به ریاست عالی علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و با مشارکت کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورایعالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه تربیت مدرس، استانداری همدان، کمیسیون ملی یونسکو در ایران، بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا و دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود.

 به گزارش فارس، پوستر همایش «هزاره تألیف کتاب قانون در طب بوعلی‌سینا»، منتشر و در دانشگاه‌ها، وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و محافل علمی و فرهنگی تهران و همدان توزیع شد.

این پوستر با زمینه‌ای از صفحه نخست کتاب قانون مزین به تصویر جناب شیخ‌الرئیس و نظرگاه ویژه ایشان درباره هدف پزشکی و حفظ سلامت منتشر شده است.

سازمان علمی و فرهنگی یونسکو سال‌های 2012 و 2013 میلادی و 1391 و 1392 را به عنوان سا‌ل‌های گرامیداشت هزاره تألیف قانون به کشورهای دنیا اعلام کرده است.

یونسکو با هدف تأثیر نقش شخصیت‌ها و رویدادهای کشورها در غنای فرهنگ و ترویج فرهنگ، گسترش مناسبات بین‌المللی و کمک به استقرار صلح، هزارمین سالگرد تألیف تدوین کتاب قانون را به ثبت رسانده که آرم یونسکو نیز در این پوستر به کار رفته است.

این همایش با همکاری دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه آزاد اسلامی همدان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان، شهرداری همدان، و صدا و سیمای مرکز همدان از 7 تا 9 آبان ماه در تهران و همدان برگزار می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: