velayati.ir

تعداد بازدید: ۶۳۳۶
پ
کد خبر: ۶۸۱
تاریخ انتشار: جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۲ - 25 October 2013

نظر ولایتی درباره مذاکرات ژنو و ممیزی کتاب

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: گروه مذاکره کننده ایران بسیار فعال هستند و تلاش می‌کنند در جهت حفظ منافع ملی کشور از حقوق هسته‌ای صیانت کرده و در عین حال تحریم‌ها نیز برطرف شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، "علی اکبر ولایتی" در جمع خبرنگاران در رابطه با مذاکرات اخیر تیم مذاکره کننده ایران با گروه 1+5 گفت: گروه مذاکره کننده ایران بسیار فعال هستند و تلاش می‌کنند در جهت حفظ منافع ملی کشور از حقوق هسته‌ای صیانت کرده و در عین حال تحریم‌ها نیز برطرف شود.
وی در رابطه با متن پیشنهادی اظهار داشت: من شخصا هنوز متن پیشنهادی در مذاکرات 1+5 را رویت نکرده‌ام اما امیدوارم مطمئنا سازنده و به نفع کشور است.
ولايتي در ادامه در مورد برداشتن ممیزی کتاب و مسائلی که اخیرا پیرامون آن مطرح شده و هم چنین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد این مسئله و این که آیا این امکان وجود دارد لایحه یا طرحی از سوی مجلس یا دولت تصویب شود؟ گفت: هر مصوبه‌ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشد مجلس در آن ورود نمی‌کند و هم چنین هر مصوبه‌ای که مجلس در این مورد به تصویب برساند شورای انقلاب فرهنگی در آن ورود پیدا نخواهد کرد.
وی ادامه داد: اگر شورای انقلاب فرهنگی در مسئله‌ای وارد شد و به تصویب رساند مجلس دیگر به آن تعرضی نداشته و برعکس این مسئله نیز صادق است.
ولایتی اظهار داشت: متناسب با شرایط جدید اگر چنین مسئله‌ای به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع شود مطمئنا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
احمد علی جهان بین
Iran, Islamic Republic of
10 آبان 1392 - 14:49
جناب آقای ولایتی آرزو داشتیم شما رئیس جمهور شوید. اکنون حرکتهای موذیانه فرهنگی را شدیدا زیر نظر بگیرید و مواظب باشید شما را از کنار رهبر دور و جدا ننمایند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: