velayati.ir

تعداد بازدید: ۸۴۴۵
پ
کد خبر: ۶۶۸
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - 06 October 2013
خاطره وزیر امور خارجه از «یقه دیپلمات» ایرانی

سخنان ظریف درباره اولین دیپلماتی که یقه دیپلمات پوشید

وزیر امورخارجه، شب گذشته مهمان برنامه «شب آفتابی» بود و در گفت و گویی غیررسمی، خاطراتی را برای مردم تعریف کرد.
به گزارش الف،محمدجواد ظریف در پاسخ به سوال مجری برنامه که از او پرسید چه زمانی «یقه دیپلماتیک» ایرانی باب شد؟، گفت: من آن موقع ایران نبودم. اولین بار این مدل یقه را تن آقای دکتر ولایتی دیدم. وقتی ما در نیویورک بودیم از این یقه ها نبود. اما همسرم با دیدن این مدل یقه، یقه عادی بلوزهایی که آنجا بود را می​برید و یقه را به شکل «یقه دیپلماتیک» ایران درست می​کرد.
وی افزود: به یاد داردم روز اولی که لباسی با این یقه پوشیدم و رفتم سازمان ملل، خانمی که نماینده هند در سازمان ملل و دختر وزیر خارجه هند بود به من گفت «بالاخره شما از شلختگی در آمدید و یک لباس فرم پوشیدید»!
به گفته وزیر خارجه خیلی خوب است که هر کشوری نمادی داشته باشد و لباس مختص به خود داشته باشد. لباس فرم آقای ولایتی خیلی خوب است و من خیلی دوستش دارم.
ظریف که می​گفت دیپلمات​های ایرانی برخی هنجارها از جمله دست دادن با زنان را نمی​توانند در روابطشان انجام دهند، ادامه داد: ولی در این ۳۴ سال تا کنون نشده که هیچ زنی از این برخورد ما ناراحت شده باشد. چون من هر بار با روی خوش، و ادای سلام نظامی یا سلام هندی کوشیده​ام که سر و ته ماجرا هم بیاورم و آنها هم این را درک می کنند.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳
سید محمد حسینی زنجانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
22 مهر 1392 - 00:32
با سلام و عرض ادب
ما زنجانیان مرید دکتر ولایتی از این طریق که تنها وسیله ی ارتباطی با حضرت ایشان است درخواست داریم و دعوت مینمائیم که امسال در مراسمات ماه محرم الحرام این استان شرکت نمایند
ما در آستان مقدس حسینیه اعظم زنجان هر ساله از معنویات این مکان معنوی و مقدس استفاده و بهره های فراوانی میبریم
لذا از شخص دکتر علی اکبر ولایتی درخواست داریم که ان شاالله در یکی از این روزها مخصوصاً هشتم محرم که جلوه ای از حضرت اباعبدالله در این استان نمایان است تشریف فرما شوند
بی صبرانه منتظر حضور دکتر هستیم
چشم به راهیم
التماس دعا
بی نام
UNITED STATES
26 مهر 1392 - 22:17
همیشه دوست داشتم تاریخچه ی این لباسهای یقه دیپلمات رو بدونم ابتکاری عالی بوده بی خود نیست مشاور رهبری هستند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها