velayati.ir

تعداد بازدید: ۴۱۶۵
پ
کد خبر: ۶۴۵
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - 17 September 2013

دکتر ولایتی: ترویج، تثبیت و توسعه تشیع در ایران ثمره هجرت امام رضا(ع) است

قدس آنلاین نوشت:مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: ترویج، تثبیت و توسعه تشیع در ایران ثمره هجرت امام رضا(ع) به این کشور است و نتایج سازنده و تأثیرگذار امام رضا(ع) در زمان حیات و پس از شهادت ایشان در ایران اسلامی ساری و جاری است.
 به گزارش ستاد خبری جشن‌های میلاد رضوی، دکتر ولایتی در آئین اختتامیه ششمین جشنواره کتاب سال رضوی که با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، به تشریح آثار و برکات سفر حضرت رضا(ع) از مدینه به مرو و قبول ولایتعهدی پرداخت.
وی تصریح کرد: دو سال اقامت و ولایتعهدی حضرت رضا(ع) نقشی اساسی در کاهش فشار بنی عباس به علویان داشت و مذهب شیعه و امامیه جایگزین مذهب زیدی گشت.
وی ادامه داد: 12 هزار و 673 نفر از سادات علوی به دستور و تبعیت حضرت رضا(ع) از مدینه به سمت ایران مهاجرت کردند که وجود مبارک مرقد نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) در قم و حضرت احمد بن موسی(ع) در شیراز از برکات و ثمرات این اقدام هوشمندانه بوده است.
ولایتی با بیان اینکه حضرت رضا(ع) شاگردان زیادی را تربیت کردند که از معاریف شیعه هستند، ادامه داد: ایشان به تبیین اصول 400 گانه شیعه پرداخته و در دوران ایشان و پس از آن معارف و فرهنگ اهل بیت(ع)توسعه فراوان یافت.
وی با اشاره به وجود 8 هزار امام‌زاده و اماکن متبرکه منسوب به ائمه اطهار(ع) در ایران خاطرنشان کرد: هر کجا گنبد و بارگاه مطهری وجود دارد، زیارت‌گاه و پناه‌گاه مردم و محل تشکیل حوزه‌های علمیه، نمازهای جماعت و پایگاهی برای فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی شده است.
مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری با رد ادعای وهابیت در خصوص زیارت مراقد مطهر ائمه معصومین(ع)، اظهار داشت: مشاهد مشرفه و مراقد نورانی ائمه هدی و سلاله پاک رسول الله، مرکز و توجه مسلمانان،‌ شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها