velayati.ir

تعداد بازدید: ۵۳۱۲
پ
کد خبر: ۶۴۴
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - 17 September 2013

اظهارات ولایتی درباره کسانی که زیارت اهل بیت را زیر سوال می​برند

مشاور عالی رهبری در امور بین الملل گفت: امام رضا (ع) نقش مهمی در قیام شیعیان داشتند.
به گزارش خبرآنلاین، علی اکبر ولایتی روز یکشنبه در سخنرانی خود در آیین پایانی ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی در مشهد گفت: پیش از ورود امام رضا(ع) به خراسان بزرگ و مرو، شیوع و رواج مذاهب زیدیه و اسماعیلیه در خراسان و مازندران بیش از امامیه بود.
وی گفت: البته اینکه ۱۲ هزار نفر در نیشابور به استقبال امام رضا (ع) رفتند و با قلمدانهای مرصع، حدیث شریف سلسله الذهب را نوشتند نشان از اقبال به شیعه امامیه در این منطقه در آن روزگار است به عبارت دیگر با حضور امام رضا(ع) در این منطقه مستعد پذیرش شیعه بود و این مذهب، رونق خاصی گرفت.
ولایتی همچنین گفت: امام رضا(ع) و حرکات سیاسی آن حضرت نقش مهمی در قیام شیعیان در آن دوران داشت که مهمترین آنها قیام محمد ابن ابراهیم ابن حسین معروف به ابن طباطبا است که به دنبال شهادت امام رضا(ع) به وجود آمد و موجب شد که بخش مهمی از حجاز به تصرف وی درآید.
وی در رد این ادعای وهابیون که زیارت قبور را شرک دانسته و احادیثی در رد آن جعل کرده اند، گفت:این اعتقاد نه در شیعه و نه در میان اهل سنت جایگاهی ندارد به طور مثال سعدی که خود از اهل سنت بوده تصریح دارد که بر سر قبر یحیای پیامبر معتکف بوده است.
او افزود: محمد غزالی که او نیز از اهل سنت است دعوت سلطان سلجوقی که وی را به رفتن به بارگاهش در نیشابور تشویق می کند رد کرده و ماندن در جوار امام رضا(ع) را ترجیح می دهد.
وی تاکید کرد: زیر سوال بردن زیارت قبور معصومان با مستمسک های بی پایه و اساس با هدف از حیز انتفاع خارج کردن این قبور در ترویج دین انجام شده و کسانی که چنین ادعایی دارند می خواهند مردم را از مسیر اهل بیت منحرف کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها