velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۹۰۱
پ
کد خبر: ۶۳۴
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - 08 September 2013

سوریه قادر است علیه آمریکا و اسراییل عمل کند

ایسنا نوشت:
 مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: با ایستادگی سوریه، روسیه، تشویق شد به احیای قدرت خود در دنیا و زنده کردن شوروی بپردازد و این کشور حساس‌ترین نقطه جهان یعنی خاورمیانه را برای بازگشت به قدرت انتخاب کرده است.

علی اکبر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی صبح شنبه در نشستی با حضور جمعی از نمایندگان سندیکای بازنشستگان نظامی، فعالان سیاسی و نماینده‌ای از پارلمان اردن بر پیروزی مقاومت، بیداری اسلامی و سوریه تاکید کرد.

او افزود: توطئه‌های زیادی از سوی غرب علیه جهان عرب و اسلام صورت گرفت است ولی از آن‌جا که آن‌ها شناخت درستی از مسائل جهان عرب ندارند، خوشبختانه این دسیسه‌ها بی‌نتیجه مانده و جهان عرب تا امروز در مقابل تهاجم فکری و فرهنگی آن‌ها ایستادگی کرده است.

ولایتی با بیان این که در دویست سال گذشته از تنگه‌ی جبل الطارق تا باب المندب شاهد گسترش امواج بیداری اسلامی بوده و هستیم، گفت: همین امر رمز موفقیت ما علیه توطئه‌های مستکبران است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل عنوان کرد: بسیاری از کشورهای غربی و آمریکا تلاش زیادی کردند تا کشورهای عربی را به استعمار درآورند ولی تلاش‌های آن‌ها بی نتیجه بود و باید بگویم سرانجام آمریکایی‌ها نیز شکست خواهند خورد و من مطمئن هستم امواج جدید بیداری اسلامی که از شمال آفریقا شروع شده نه تنها فراموش نخواهد شد بلکه ادامه هم خواهد داشت.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تبلیغات منفی که علیه سوریه صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: سوریه نشان داد که همواره از فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی حمایت کرده و در این زمینه ایستادگی خواهد کرد و ما از ابتدا می‌دانستیم که سوریه موفق خواهد شد تا این توطئه را از میان ببرد ولی غرب از این امر مطلع نبود. در نهایت شکست‌های آن‌ها در این دویست سال نشان می‌دهد که آن‌ها شناخت درستی از جهان عرب نداشتند و همین امر منجر شکست‌های پی در پی آن‌ها شده است.

ولایتی ادامه داد: سوریه نه تنها موفق به غلبه بر افراطیون و عوامل خارجی فعال در داخل کشور خواهد شد بلکه بیش از پیش حلقه‌ی مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد و حتی در سطح بین‌المللی هم قادر خواهد بود علیه آمریکا و اسراییل عمل کند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به برگزاری اجلاس گروه بیست این اجلاس را موفقیتی برای سوریه دانست و تاکید کرد: این که اتحادیه اروپا با حمله آمریکا علیه سوریه مخالفت کرده است و این که اجلاس گروه بیست، آمریکا و متحدانش را منزوی کرده است همگی پیروزی بین‌المللی برای سوریه و متحدان آن محسوب می‌شوند.

او افزود: ما مطمئن هستیم سوریه پیروز بوده و پیروزی‌هایش ادامه خواهد داشت. هم‌چنین قادر خواهد بود به عنوان کشوری با ریشه‌ی اسلامی و عربی قدرتمندتر از گذشته پابرجا مانده و تمامیت ارضی خود را حفظ کند و قطعا به عنوان یکی از حلقه‌های مهم ضدصهیونیستی باقی خواهد ماند.

در دیدار هیات اردنی با علی اکبر ولایتی، خانم میسرسالم، نماینده پارلمان اردن هدف از سفر این هیات مردمی به ایران افزایش ارتباط مردمی میان دو کشور و تبادل تجربیات ایران و اردن دانست و خاطرنشان کرد: ما احساس کردیم بین دو کشور خلاءی به وجود آمده که دلیلی برای آن وجود ندارد، بنابراین تلاش کردیم تا از طریق برقراری ارتباط این خلاء را برطرف کنیم.

وی افزود: امیدواریم سفر ما به ایران مقدمه‌ای برای افزایش حرکت‌های مختلف در سطوح مختلف بین ایران و اردن باشد. هم‌چنین این هیات قصد دارد اعلام کند که بر ارزش‌های پایداری و مقاومت اعتقاد راسخ داشته و هم‌چنین از جمهوری اسلامی ایران که حمایت از خط مقاومت را به رهبری مقام معظم رهبری برگزیده و خود به عنوان یکی از پرچمداران این عرصه محسوب می‌شود، قدردانی کنیم.

سالم با تاکید بر این که دشمنان اسراییل دوست ما محسوب می‌شوند، گفت: ملت ایران و اردن باید تلاش کنند تا به عنوان کشورهای اسلامی واقعیت و زیبایی‌های اسلام را در جهان ترویج کرده و در جهت تعامل مکاتب اسلامی نیز تلاش کنند و هم‌چنین تمام توان خود را در جهت بازگرداندن حقوق فلسطینی‌ها و حمایت از مقدسات آن‌ها که در سرزمین‌های اشغالی قرار دارد، به کار گیرند.

هم‌چنین علی الحباشه، دبیر شورای عالی سندیکای بازنشستگان نظامی اردن که یکی دیگر از حاضران در جمع بود، با اشاره به بحران سوریه عنوان کرد:‌ وضعیت موجود در سوریه علت اصلی حضور ما در ایران بود چرا که معتقد هستیم حرکت‌های مردمی باید برای دفاع از حقوق آن‌ها گام بردارند.

وی ادامه داد: متاسفانه موضع رسمی دولت اردن با موضع مردم این کشور متفاوت است چرا که دولت از سوی جوامع بین‌المللی، ایالت متحده آمریکا و کشورهای مرتجع عرب به ویژه عربستان سعودی و حتی اسراییل تحت فشار است. به همین دلیل ما به عنوان یک نهاد مردمی وظیفه‌ی خود می‌دانیم تا مواضع مردم خود را به سایر کشورها اعلام کنیم.

دبیر شورای عالی سندیکای بازنشستگان نظامی اردن با بیان این که در حال حاضر جنگی علیه مقاومت و سوریه در حال شکل‌گیری است، خاطرنشان کرد: لابی صهیونیستی در جهان سعی دارد سوریه را منهدم کند ولی نکته‌ی مهم این است که ما ملت اردن می‌دانیم که پس از سوریه نوبت کشور ما خواهد بود. چرا که نشانه‌های آن را می‌بینیم. زیرا اسراییلی‌ها تلاش می‌کنند تا با اخراج فلسطینی‌ها از سرزمین‌های‌شان و کوچ اجباری آن‌ها به اردن شرایطی را برای ایجاد جنگ داخلی در این کشور فراهم کنند و در کنار این امر حق بازگشت مشروع فسطینی‌ها به سرزمین‌شان را نیز از آن‌ها بگیرند.

الحباشه گفت: اعمال صهیونیست‌ها تنها شامل سوریه نبوده و تمام منطقه از جمله ایران را نیز هدف قرار گرفته است حتی می‌توانم بگویم هدف اصلی آن‌ها از ایجاد تنش در منطقه ایران است چرا که این کشور از نظر تکنولوژی، دانش و دستیابی به انرژی هسته‌یی پیشرفت‌های چشم‌گیری کرده و آن‌ها تلاش می‌کنند تا از طریق ایجاد تنش و درگیری در منطقه، جمهوری اسلامی ایران را از ادامه‌ی این تلاش‌ها محروم کنند.

او ادامه داد: متاسفانه توطئه‌ها در منطقه از طریق رژیم صهیونیستی و با همکاری کشورهای مرتجع عربی صورت می‌گیرد و هدف آن‌ها ایجاد فتنه در داخل کشورهای اسلامی و میان مسلمانان است.

الحباشه با تاکید بر این که ایجاد ارتباط نزدیک و مردمی میان ملت‌های ایران و اردن می‌تواند در شکست توطئه‌های دشمنان موثر باشد، عنوان کرد: ایران از طریق انجام کارهای دیپلماتیک و فرستادن سفیر فرهنگی، نمایندگان سندیکاها، اساتید و دانشجویان و به ویژه تاسیس انجمن دوستی ایران و اردن می‌تواند به آشنایی بیش‌تر ملت اردن از ایران کمک کند.

در بخش دیگری از این نشست عبدالعزیز الجمالی، سرتیپ بازنشسته و رییس شورای عالی سندیکای بازنشستگان نظامی با اشاره به این که آمریکا خواهان ایجاد نظم نوینی در جهان است خاطرنشان کرد: آن‌ها جهان را تقسیم کرده و اداره‌ی هر بخش را به یک کشور داده بودند. برای مثال آمریکا قصد داشت تا اداره‌ی امور جهان عرب و خاورمیانه را به دست اسراییل بسپارد حال این که چرا آن‌ها اسراییل را انتخاب کرده بودند به این دلیل است که این رژیم وصله‌ی ناجوری برای جهان اسلام محسوب شده و پایگاهی مناسب برای آمریکا در منطقه محسوب می‌شود.

وی گفت: تجربه‌ی ایران که در گذشته وابسته به غرب بود ولی پس از انقلاب پرچمدار مقاومت شد آمریکا و غرب را وحشت زده کرد چرا که آن‌ها نمی‌خواستند نیرویی قوی در جهان اسلام و منطقه حضور داشته باشد. درنهایت باید بگویم که همه در گناه پشتیبانی از اسراییل مقصر هستند و همه‌ی حامیان این رژیم باید بدانند که یکی از اهداف ایران حمایت از فلسطینیان و بازگرداندن آن به فلسطینی‌ها و جهان اسلام است و اگر امور به این شکل پیش برود بعد از فلسطین که در نیمه‌ی راه انهدام هستند اردن و سایرکشورهای اسلامی هدف بعدی خواهند بود.

در ادامه ولایتی خاطرنشان شد: غرب و آمریکا انتظار داشتند ظرف چند ماه دولت سوریه کنار برود ولی با ایستادگی سوریه، روسیه، تشویق شد به احیای قدرت خود در دنیا و زنده کردن شوروی بپردازد و این کشورحساس‌ترین نقطه جهان یعنی خاورمیانه را برای بازگشت به قدرت انتخاب کرده است.

وی تاکید کرد: این که در انتهای اجلاس 20 روسیه در مقابل اوباما ایستاد و گفت ما از سوریه چه از لحاظ نظامی و چه از نظر انسانی دفاع خواهیم کرد، در همین راستا بود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران تکیه گاه اعتقادی، معنوی و فکری جهان اسلام اعم از شیعه و سنی و پرچمدار وحدت امت اسلامی است گفت:‌ خوشبختانه مردم کشورهای عربی از اطلاعات بالایی برخوردار هستند و من این امر را در سال‌هایی که در وزارت خارجه بودم و هم‌چنین حضور میهمانانی که در اجلاس بیداری اسلامی حضور داشتند به طور محسوس درک کرده بودم. هم‌چنین باید تاکید کنم تلاش جمهوری اسلامی ایران برای تقویت بیداری اسلامی در جهان اسلام ادامه خواهد داشت و ما اطمینان داریم در آینده نزدیک جهان اسلام به عنوان یکی از قطب‌های قدرت‌مند در جهان مطرح خواهد بود و ایران نیز به عنوان یک الگوی عملی پرچمدار احیای عظمت و اقتدار اسلامی مطرح خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: