velayati.ir

تعداد بازدید: ۴۲۸۶
پ
کد خبر: ۶۳۱
تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - 07 September 2013
ولایتی در دیدار با یک هیأت اردنی:

دولت سوریه در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی پیروز خواهد شد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: دولت سوریه نه تنها در داخل موفق به پیروزی مقابل عوامل بیگانه و افراطیون شد بلکه در صحنه بین‌المللی نیز در مقابل آمریکا و صهیونیسم موفق شد.
علی اکبر ولایتی، دبیرکل دبیرخانه بیداری اسلامی، امروز شنبه با یک هیئت اردنی شامل سندیکای بازنشستگان و کارگران و جمعی از فعالین سیاسی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار پس از استماع سخنان این کارشناسان و فعالین سیاسی و نظامی، علی اکبر ولایتی با اشاره به اظهارات دقیق آنها از اوضاع سیاسی منطقه گفت: توقع ما از نمایندگان فکری، سیاسی و عقیدتی اردن نیز همین بوده است.
من در طی این سال‌ها از زمان وزارت خارجه تاکنون که بیش از سه دهه می‌شود تماس‌های زیادی با مسئولین،‌ متفکرین و صاحب‌نظران کشورهای عربی داشته‌ام و تجربه نشان می‌دهد که درک و فهم سیاسی آنها از مسائل منطقه‌ای و جهانی بسیار زیاد و عمیق می‌باشد.
وی یکی از دلایل عمده‌ای که باعث خنثی شدن همه توطئه‌های استعمار و استکبار از پیش از جنگ جهانی اول در منطقه بوده را درک و فهم عمیق جهان عرب از مسائل سیاسی و ایستادگی آنها در مقابل این توطئه‌ها خواند و خاطرنشان کرد: از تنگه جبل‌الطارق تا باب‌المندب طی 200 سال گذشته امواج بیداری اسلامی را شاهد بوده و هستیم که همین رمز مقاومت در برابر توطئه استعمارگران بوده است.
مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری به تلاش‌های فرانسه، انگلیس و ایتالیا برای استعمار کشورهای عربی طی 200 سال گذشته اشاره کرد که همه آنها با شکست روبرو شدند و افزود: آمریکا نیز به زودی شکست خواهد خورد و مطمئنیم که امواج جدید بیداری اسلامی که از شمال آفریقا آغاز شده خاموش شدنی نیست و ادامه خواهد داشت.
ولایتی در ادامه با اشاره به تحولات سوریه اظهار داشت: بی‌جهت نبوده که سوریه در مقابل اشغال فلسطین ایستادگی کرده و همچنان خواهد ایستاد. ما می‌دانستیم که سوریه در قبال این توطئه‌ها ایستادگی می‌کند اما غربی‌ها نمی‌دانستند و بسیاری از شکست‌های آنها در منطقه ناشی از عدم شناخت‌شان از وضعیت بوده است.
وی ادامه داد: دولت سوریه نه تنها در داخل کشور موفق شد که در مقابل عوامل بیگانه و افراطیون تمامیت ارضی خود را حفظ کند بلکه در صحنه بین‌المللی نیز علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی پیروز شد.
دبیرکل دبیرخانه بیداری اسلامی به مخالفت اتحادیه اروپا با حمله آمریکا به سوریه اشاره کرد و گفت: اینکه در اجلاس گروه 20، آمریکا و چند کشور متحدش منزوی شدند یک پیروزی بین‌المللی برای سوریه و متحدین آن است و ما مطمئنیم که پیروزی‌های سوریه ادامه خواهد یافت و این کشور به عنوان یک کشور ریشه‌دار اسلامی- عربی پابرجا خواهد ماند و تمامیت ارضی‌اش حفظ خواهد شد.
مشاور بین‌المللی مقام معظم رهبری ادامه داد:‌ مطمئنیم سوریه همچنان یکی از حلقه‌های معتبر و مهم زنجیره مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و حامیانش باقی خواهد ماند.
وی با اشاره به مقاومت بیش از 2 ساله سوریه گفت: این مقاومت باعث شد که روسیه نیز تشویق به حمایت شود و برای ایستادگی در مقابل آمریکا در مهمترین منطقه دنیا یعنی خاورمیانه آماده شود و نقش خود را در دوره گذشته احیا کند. امروز نیز می‌بینیم که روسیه در اجلاس جی 20 در مقابل آمریکا ایستاد.
ولایتی ایستادگی نمایندگان ملت اردن در برابر توطئه صهیونیستی را موجب تحسین خواند و افزود: ‌جمهوری اسلامی به عنوان پرچمدار حمایت از امت اسلامی باقی خواهد ماند و هر روز قوی‌تر خواهد شد.
وی سپس به برگزاری اجلاس‌های بیداری اسلامی در تهران اشاره کرد که در آنها نمایندگان بیش از 80 کشور دنیا حضور داشتند و خاطرنشان کرد: ما در این اجلاس‌ها به این درک عمیق‌تر رسیده‌ایم که جمهوری اسلامی تکیه‌گاه اعتقادی جهان اسلام اعم از سنی و شیعه است و پرچمدار وحدت امت اسلامی از سنی و شیعه می‌باشد.
ولایتی یادآور شد: مطمئنیم در آینده‌ای که دور نیست کل جهان اسلام به عنوان یکی از قطب‌های دنیا مطرح خواهد شد و ایران به عنوان یک الگوی عملی پرچمداری احیای عزت و اقتدار اسلامی خواهد بود.
دبیر مجمع بیداری اسلامی با بیان اینکه غزه آزاد شد و امکان ندارد دوباره اشغال شود، خاطرنشان کرد: اولین بار صهیونیست‌ها در جنگ 33 روزه از مقاومت اسلامی و حزب‌الله شکست خوردند و ما امیدوار به آینده هستیم و این امید بیش از گذشته می‌باشد.
عکس از لیلا افشار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها