velayati.ir

تعداد بازدید: ۴۴۶۰
پ
کد خبر: ۶۲۷
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - 03 September 2013

ولایتی: نباید پول های ما صرف درمان بیماری های ساده شود

خبرآنلاین نوشت:
ولایتی در مراسم روز پزشک که در تالار بزرگ کشور برگزار شد، سخنانی درباره ابن سینا و دوران زندگی‌اش بیان کرد و سپس به اوضاع فعلی سلامت اشاره کرد و گفت: اکنون بیمه های ما کارآمد نیست. مردم ۶۵ تا ۷۰ درصد هزینه های درمان را می دهند. این درحالی است که باید برعکس این موضوع باشد. حتی به جایی برسد که همه هزینه ها را بیمه ها بدهند.
ولایتی نظام ارجاع و پزشک خانواده را راه چاره نظام سلامت دانست و گفت: اکنون چرخه درمان ما اشتباه است. ما میزان پولی که دلریم را صرف بیماری های ساده تر می کنیم. این درست نیست، باید پول ما صرف بیماری های سختتر شود. به همین دلیل باید نظام ارجاع و شبکه سلامت توسعه پیدا کند.
او گفت: دیدم بعضی جاها حرف هایی هست که چرا باید مثلا دستگاه پت اسکن بخریم؟ پولش را ببریم برای بیماری های ساده تر هزینه کنیم. این حرف خلاف اخلاق پزشکی است.
رییس بیمارستان مسیح دانشوری در ادامه پزشکان را به رعایت اخلاق پزشکی توصیه کرد و گفت: طبیب در قدیم به این دلیل حکیم نامیده می شد که طب می دانست، فلسفه می دانست و به اخلاق هم مسلط بود.
او گفت: اکنون فرصت خوبی است که دکتر هاشمی وزیر شده و دکتر زالی هم رییس نظام پزشکی. حفظ اعتماد بین پزشک و بیمار وظیفه نظام پزشکی است. یعنی اگر پزشکی جرمی مرتکب شد، نظام پزشکی به آن رسیدگی کند. اعتماد بین پزشک و بیمار اگر برقرار شد هیچ وقت از بین نمی برد. نظام پزشکی باید جلوی زیر میزی ها را بگیرد. باید با وزارت بهداشت همکاری کند. بیمارستان های خصوصی هم همکاری کنند.
مشاور مقام معظم رهبری سپس خطاب به نهاوندیان، رییس دفتر رییس جمهور گفت: می خواهم همین جا از آقای دکتر نهاوندیان قول بگیرم تا سرانه ناچیز سلامت را که همین الان ۵۰ درصد چیزی است که باید باشد در بودجه افزایش دهند. امیدواریم با مجموعه اقدامات این چنینی در منطقه در سلامت هم حرف اول را بزنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها