velayati.ir

تعداد بازدید: ۴۹۸۳
پ
کد خبر: ۶۱۹
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - 21 August 2013
ارزیابی ولایتی از روند مذاکره هسته‌ای:

ادامه روند و ادبیات گذشته در مذاکرات هسته ای مفید نیست

دکتر ولایتی: ظریف یک دیپلمات حرفه ای و یک مذاکره کننده خوب است و تجربه ای بسیار خوب و کارآمد در حوزه دیپلماسی دارد. با انتصاب ظریف در وزارت خارجه ما امیدواریم که در نهایت نه تنها بر سر موضوع هسته ای بلکه در سایر موضوعات منطقه ای نیز به توافق برسیم.
دکتر علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل مقام رهبری گفت که امیدوار است با فرصت شناسی غرب از حضور دکتر روحانی در ریاست جمهوری و نیز تغییر برخی رویکردها و شیوه های دولت گذشته از سوی دولت جدید ایران، ایران و غرب بتوانند اختلافات خود را در زمینه پرونده هسته ای حل و فصل کنند.

به گزارش عصر ایران، ولایتی در مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری آسوشیتدپرس ضمن ابراز امیدواری در این زمینه گفت:" انتخاب روحانی می تواند یک فرصت برای آزمایش حسن نیت غرب باشد... آنها (غرب) باید از این فرصت استفاده کنند."

ولایتی افزود:" ادامه روند و ادبیاتی که در گذشته (دوره احمدی نژاد) داشتیم به نظر من مفید نخواهد بود. ما باید با یک زبان متفاوت سخن بگوییم. هدف ما همان هدف قبلی است اما زبان و لحن ما باید تغییر کند."

 ولایتی با اشاره به اینکه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اصول از سوی رهبری نظام تعیین می شوند و دولت ها تنها برای روش های اجرا سازی این اصول برنامه ریزی و طراحی می کنند ، افزود:" غرب باید بداند که تصمیم نهایی در زمینه مساله هسته ای با رهبری است و مساله مطرح پس از انتخاب روحانی در حال حاضر تغییر سیاست ها از منظر تاکتیک ها و تکنیک ها است."

وزیرخارجه اسبق ایران در این گفتگو تاکید کرد که در دوره جدید مذاکرات ایران و 1+5 ، ایران می تواند علاوه بر گفتگوی جمعی به مذاکرات دو به دو با هر یک از اعضای 1+5 از جمله آمریکا بپردازد.

ولایتی در زمینه گفتگوی دو جانبه با آمریکا گفت:" اگر رفتار آمریکا تغییری نکرده و آن چیزی باشد که تا کنون بوده من فکر نمی کنم چنین اتفاقی رخ دهد. آنها باید در موضع و رفتار فعلی خود تجدید نظر کنند ؛ انها فکر می کنند که هنوز ابر قدرت هستند."

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این گفتگو موضوع تعلیق کامل غنی سازی از سوی ایران را رد کرد و گفت که ایران چنین پیشنهادی را به هیچ وجه قبول نخواهد کرد.

ولایتی در باره محمد جواد ظریف وزیر خارجه جدید ایران نیز گفت:" ظریف یک دیپلمات حرفه ای و یک مذاکره کننده خوب است و تجربه ای بسیار خوب و کارآمد در حوزه دیپلماسی دارد. با انتصاب ظریف در وزارت خارجه ما امیدواریم که در نهایت نه تنها بر سر موضوع هسته ای بلکه در سایر موضوعات منطقه ای نیز به توافق برسیم."

منبع: عصر ایران

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
رضایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
30 مرداد 1392 - 13:57
جناب دکتر باسلام، از این نکاتی که در این مصاحبه اشاره فرمودیدخوشحال شدم وبرای سلامتی وسرافرازی اتان دعا کردم. جناب دکتر بنده یک معلم بیسجی و مربی پرورشی دبیرستان هستم ازمجموعه ی مطالعات وتحلیل هایم به این نتیجه رسیده ام که عدم انعطاف در سیاست خارجی کشور نسبت به غرب تاکنون خسارت بزرگی برای ایران ودوستانش داشته وخواهدداشت. شما وما خوب می دانیم داشتن رابطه با غرب به معنای پذیرفتن سلطه نیست کمااینکه داشتن دوستی با شوروی وروسیه امروز تناقض آشکاری در گفتار ورفتارمان است. بنابراین تعجب می کنم چرا کسی پیشقدم نمی شود که این تابو را بشکند. لذا جناب دکتر خواهشمند است به خاطر فرزندانمان وبه خاطر مصالح کشور وتشیع بله تشیع حضرتعالی تلاش کنید تا به دور از احساسات افراد تندرو این ضرورت را به مسوولین بقبولانید. خدای ماشاهد است گناه دچار شدن میلیون ها جوان بی کار، مجرد، فراری از ایران، به آسیب های اجتماعی امروز به گردن ما وشماست. توفیقتان را از خدا می خواهم
سیمین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
14 شهريور 1392 - 18:50
جانا سخن از زبان ما می گویی......
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ملت ایران فرصت داشتن رییس جمهوری چون شما رو از دست داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها