velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۶۱۶
پ
کد خبر: ۶
تاریخ انتشار: جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۲ - 19 April 2013

آیت‌الله جوادی آملی:در فعالیتهای بین‌المللی ضعف داریم

یکی از اساتید حوزه علمیه قم با ناکافی دانستن نهادهای متولی گفت‌وگوی میان ادیان و مذاهب گفت: اسلام به ما دستور داده که هم محلی فکر کنیم، هم منطقه‌ای و هم بین‌المللی که ما در نگاه سوم ضعف داریم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، دبیرکل مجمع بیداری اسلامی و هیئت همراه با حضور در محل بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با آیت‌الله جوادی آملی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در سخنانی با تاکید بر تقویت نهادهای بین‌المللی داخلی برای گسترش گفت‌وگو میان ادیان و مذاهب گفت: از آنجا که اسلام حی قیوم است هم انسان‌ها را بیدار می‌کند و هم زنده نگه می‌دارد، ممکن نیست کسی که اسلامی فکر می‌کند، بخوابد و یا اگر از خواب بیدار شد حیات قائم و طیّب نداشته باشد.

وی با ناکافی دانستن نهادهای متولی گفت‌وگوی میان ادیان و مذاهب بیان کرد: نهادهایی که الان هست لازم است اما کافی نیست، اسلام به ما دستور داده که هم محلی فکر کنیم، هم منطقه‌ای و هم بین‌المللی که ما در نگاه سوم ضعف داریم.

آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: دین می‌گوید اگر می‌خواهید در زمین زندگی کنید باید امنیت داشته باشید و الان که کل جهان به هم وابسته است امنیت هر کشوری در سایه امنیت دیگری آرمیده است.

وی با اشاره به آیات هفت و هشت از سوره مبارکه ممتحنه خاطرنشان کرد: ما باید یک اجلاس بین‌المللی انسانی داشته باشیم و نه تنها اسلامی چرا که طبق این آیات نورانی ما می‌توانیم حتی با کفاری که علیه مسلمانان اقدام ستیزه‌جویانه انجام نمی‌دهند و دست به تحریک دیگران نمی‌زنند زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشیم که ما نهاد متولی این امر را نداریم.

وی با بیان سه راهکار در برخورد با گروه‌های سلفی و تکفیری اظهار کرد: در مورد سلفی‌ها و تکفیری‌ها ما باید سه کار انجام دهیم، یک کار علمی باید داشته باشیم، یک کار علمی ـ سیاسی باید داشته باشیم و یک کار سیاسی محض.
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت رعایت احترام مقدسات دیگر ادیان و مذاهب گفت: اگر اصل دین بر این است که مقدسات هر کشوری را محترم بشماریم این نکته باید در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها به عنوان یک اصل رعایت شود، اما مباحث و مجادلات علمی سر جای خودش محفوظ است.
وی با اشاره به تحریکات بیگانگان در کشتار شیعیان در کشورهای عراق و پاکستان، ارتباط گسترده علمی با علمای دیگر ادیان و مذاهب را مورد توصیه قرار داد و اذعان داشت: باید مراقب اختلاف‌افکنان بود و راه علمی و عقلانی را در برخورد با مخالفان طی کرد.
در ابتدای این دیدار علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع بیداری اسلامی با ایراد گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه مجمع بیداری اسلامی از برگزاری نشست جهانی علمای جهان اسلام و بیداری اسلامی با مشارکت حوزه علمیه قم و دبیرخانه مجمع بیداری اسلامی در سال 92 خبر داد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: