velayati.ir

تعداد بازدید: ۵۲۸۰
پ
کد خبر: ۵۷۶
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - 12 June 2013

آیت الله غروی: ولایتی شخصیت جامع الاطرافی دارد

آيت الله غروي با تأکید بر این که نظر جامعه مدرسین همان نظر آیت​الله یزدی در حمایت از دکتر ولایتی است، گفت: کاندیداهای اصولگرا تا دیر نشده، برای رسیدن به وحدت به نتیجه برسند و در این راستا حکمیت بزرگان را بپذیرند.
به گزارش خبر آنلاين، آیت​الله سیدمحمد غروی با انتقاد از تخریب آقای علی اکبر ولایتی از سوی برخی اصولگرایان تندرو و انعکاس شایعاتی مبنی بر احتمال کناره گیری ایشان، اظهار داشت: تخریب بد است، خصوصا از ما ها که خودمان را اصولگرا می دانیم، بدتر است؛ این کار کار دستی نیست.

وی با بیان این که اصولگراها باید با توجه به کثرت نامزدهای خود به وحدت برسند، گفت: متأسفانه الان چنین چیزی تحقق پیدا نکرده و نتیجه خوبی هم برای​شان نخواهد داشت.

این استاد حوزه علمیه قم، گفت: بالاخره این حضرات و این سه چهار نفر خود را اصولگرا می دانند؛ در نتیجه اگر همین طور پیش بروند چه نتیجه ای می دهد؟ نتیجه ای جز شکست نخواهند دید.

آیت الله غروی با تأکید بر این که جامعه مدرسین از نامزدی آقای علی اکبر ولایتی حمایت کرده است، گفت: نظر جامعه مدرسین، همان است که آیت الله یزدی مطرح کردند؛ آیت الله یزدی هر چه مطرح کردند همان معیار و ملاک است.

وی با بیان این که آقایان بهتر است همانطور که قبلا گفته بودند، حکمیت بزرگان در خصوص تعیین نامزد نهایی اصولگرایان را بپذیرند، گفت: وضعیت در شرایطی به این صورت پیش می رود که چند نفری که اصولگرا هستند وضعیت را می بینند؛ از طرفی خودشان را هم، از آن جهت که اصولگرا هستند، به هم نزدیک می دانند؛ در نتیجه باید بنشینند و در یک مکانیزمی به نفع هم کنار بروند. به هر صورت امیدواریم آن چه خیر جامعه هست پیش بیاید.

این عضو جامعه مدرسین در خصوص دلایل حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه از نامزدی علی اکبر ولایتی در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: آقای ولایتی شخصیتی است که نیاز به تشریح ندارند. چون همه ایشان را می شناسند؛ در سوابق ایشان چه قبل و چه بعد از انقلاب کارنامه روشنی دیده می شود. زمان امام و بعد از امام، سال ها در سمت وزارت امورخارجه و آن هم با آن قدرت و استقامت که مورد تأیید امام بودند و مورد تأیید رهبری هم هستند. بعد هم ایشان از عرصه کنار نبودند و مشاور عالی مقام معظم رهبری بودند و همواره در مطالعات و جریان مسائل هستند. معمولا هم کسانی که تجربه ای در این انقلاب دارند، برای ایشان احترام خاصی قائل هستند. اگر یک وقت مسئولیتی به دوش شان گذاشته شود، به بهترین وجه انجام می دهند. آقای ولایتی قد و قواره بهتری برای ریاست جمهوری داشته و در سطح بین المللی انسان توانمندی است. از طرفی آدم متدینی است و با تقوایی که دارد دنبال مقام نیست. در نتیجه او می تواند این مشکلات بین المللی را در ارتباط با ایران و احیانا قضایای داخلی را حل کند.

آیت الله غروی گفت: بالاخره حق ایشان این بود که همه ایشان را بیشتر تقویت می کردند و به نحوی ایشان را تنها نمی گذاشتند. ولی متأسفانه وضعی پیش آمد که شما ملاحظه کردید و ملاحظه می کنید.

وی گفت: این آقایان کاندیدای اصولگرا باید بنشینند و در سه چهار ساعت آینده تصمیم نهایی شان را بگیرند و برای رسیدن به نتیجه مطلوب، به فرمایش بزرگان در این خصوص تمکین کنند؛ این حالت، کلی مسئله است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه سراسر کشور، گفت: نکته مهم این است که آقای ولایتی، یک متانتی دارند و در برخوردش با همه جریان های سیاسی کشور خوب عمل کردند؛ در نتیجه جریان های مختلف کشور از او گزیده نشدند. نباید اینگونه تلقی کرد که ایشان در مسئله فتنه کوتاهی کرده است؛ نه، ایشان اولین کسی بود که آن فتنه را محکوم کرد. اصولا ایشان یک روش اخلاقی دارد که کسانی که دلسوز نظام هستند و کسانی که پای نظام هستند، به نحوی نظر مساعد و مثبتی نسبت به ایشان دارند. همه می​دانند که شخصیت آقای و ولایتی شخصیت جامع الاطرافی هست و خداوند به ایشان توفیق دهد تا کارش را انجام دهد.

آیت الله غروی در پایان بار دیگر تأکید کرد: کاندیداهای جریان اصولگرایان نگذارند وقت بگذرد؛ باید به یک نتیجه مقبول برسند و در این راستا حکمیت بزرگان را بپذیرند و قبول کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها